Patriotik Gila Babi

| Friday, August 31, 2012 | |
(gambar curi)

Tahap patriotisme seseorang itu bukan diukur pada berapa banyak bendera yang dipasang atau sebesar mana sticker gambar pemimpin yang ditepek pada badan kereta. Bukan juga selama mana kita sanggup berdiri di tengah kepikukan orang ramai yang menjerit `Merdeka!' pada waktu tengah malam buta.
(gambar curi jugak)

Kalau lu kata gua langsung tak patriotik sebab tak ada satu pun bendera yang gua pamerkan, gua rasa lebih baik lu bawak je lu punya rasa patriotik tu ke lubang kubur. Mana tau esok lusa malaikat akan suruh lu nyanyi lagu Janji Ditepati kuat-kuat.

Lancau la...!

9 comments:

Nizam.Ariff Says:
August 31, 2012 at 12:29 PM

hohoho.... lu ada kena kerah-paksa masuk stadium tak malam nanti?

kawan2 gua ada yg kena...
terpaksa kensel balik beraya.. kesian dia org tu. tujuan? nak pastikan stadium penuh dgn 200,000 'penyokong' kerajaan... kemudian akan keluar kenyataan..."kerajan sekararng masih menerima okongan padu daripada rakyat..."

fundek laa...!!! kalau nak tau tahap sokongan tu, buat je la open invitation tanpa 'umpan' RM50 dan baju+cap+bendera kecik. Kita tengok berapa kerat yang datang...

sepa Says:
August 31, 2012 at 4:29 PM

malam tadi aku kerja sampai pukul 3pagi, jauh di pedalaman... tak dak tivi... dan tak dak suasana sambutan pun...!!!

adakah itu jugak tak patriotik.?!


hehehe...

smbotak Says:
August 31, 2012 at 6:02 PM

Nizam : ada orang atasan yang offer pergi tapi aku buat bodoh sudah. Seolah kita buat kenduri tapi kita takut jemputan tak nak datang, jadi kita bagitau sesiapa yang datang akan dapat duit raya rm100 tiap sorang. Ada ke patut?

sepa : kerja tu penting bai nak bagi anak bini makan. Nak buat bayar zakat fitrah. Tapi kalau kat pedalaman tiba2 dengar mercun, mau melompat...

LelakiSemalam Says:
August 31, 2012 at 7:03 PM

sabar je laa...:)

Lady Windsor Says:
September 1, 2012 at 11:01 PM

opis aku penuh bendera, tapi aku tau depa semua plastik...

smbotak Says:
September 2, 2012 at 9:20 AM

LS : sabar je bro.

LW : bendera plastik, tahan lama tu.

Abdul Razak Mustafa Says:
September 4, 2012 at 11:44 PM

Kahkah! terbaik r ni bro! aku suke!
nasib bek aku tak dikerahkan pergi berkawat. Dah la kene bangun kul 3 pagi coz bas gerak dari opis kul 4pagi. ni cite dari member aku r

aku dikerahkan pergi stadium kat bukit jalil tu. kul 2.30 kene kumpul kat opis, balik lak kul 12 tgh mlm siot tul. sape tak pergi kene nilai tu. rusak KPI

smbotak Says:
September 5, 2012 at 7:19 AM

Razak : bro, kalau time sekolah duku kena pergi macam ni rasa seronok. sebab dapat berjalan.

Abdul Razak Mustafa Says:
September 5, 2012 at 9:28 AM

bukan setakat dapat jalan, siap dapat usha awek skolah lain and ajak jalan2..haha!