Entri Khas Raya

| Sunday, August 19, 2012 | |
Dalam banyak-banyak perayaan kat Malaysia ni, perayaan apa yang paling meriah? Bukan Hari Raya Aidilfitri atau Aidiladha, Tahun Baru Cina atau Deepavali pun bukan. Hari Krismas jauh sekali. Meriah maksud aku bukan terletak pada jumlah orang yang mati atas jalan sebab kemalangan, bukan juga berapa kerap berita tv laporkan orang yang putus tangan dan tengkuk sebab tak reti main mercun dengan selamat.

Meriah yang aku maksudkan adalah sambutan perayaan itu dirayakan oleh semua orang. Tak kira sama ada korang ni cina, melayu atau india. Tua atau muda. Lelaki, perempuan atau bapuk terlaknat. Ustaz berwajah suci atau ketua balai kaki rasuah.
Aku harap masih sempat lagi aku nak tukar pusat mengundi. Sebab tak patut rasanya kalau aku memangkah kat kawasan yang bukan menjadi tempat pemastautinan aku.

Sekian entri hari raya paling meriah.

3 comments:

jankestauorg Says:
August 20, 2012 at 2:42 PM

kah kah kah
pilihanraya memang raya paling meriah

sepa Says:
August 21, 2012 at 9:00 PM

ooo pilihanRAYA...!!!

salam aidilfitri bang.

smbotak Says:
August 22, 2012 at 8:09 AM

jankestauorg : gua suka pilihanraya.

sepa : salam aidilfitri juga. hati-hati di jalanRAYA.