2+2=5

| Thursday, August 30, 2012 | |
(sila tonton sampai habis)

Kenapa keldai dianggap antara binatang paling bebal? Walau pun binatang ni tak la sekeji babi, tapi kita tetap akan meradang kalau dipanggil `woi, keldai' di tengah khalayak ramai.

Sebab keldai itu akan tetap mengikut ke mana sahaja arah yang akan ditarik. Ditarik ke kiri, dia menurut. Ditolak ke belakang, pun dia menurut jugak. Dan tetap juga ikut melompat ke dalam gaung apabila disuruh begitu!

Jadi, sebenarnya ada sikap `keldai' dalam diri kita yang kita sendiri tak sedar. Sekian.

7 comments:

Anonymous Says:
August 30, 2012 at 8:18 AM

alamak tak dapat tgk plak video di opis ni....

TelorPower

Nizam.Ariff Says:
August 30, 2012 at 10:04 AM

yang benar tetap benar...


tapi, yang mana satu benar?
itu persoalannya....

sepa Says:
August 30, 2012 at 12:59 PM

ko dah tulis kat notebook.?! hehehe

Khairul Hakimin B. Muhammad Says:
August 30, 2012 at 5:06 PM

mm.. ada betulnya tu

Telor Power Says:
August 30, 2012 at 8:32 PM

ini betul2 guna kuasa veto ni.

LelakiSemalam Says:
August 30, 2012 at 9:15 PM

hehe simple jer kannn...

smbotak Says:
August 30, 2012 at 10:48 PM

Nizam : apa yang kita yakin, itulah dia.

sepa : terpahat di minda, 2+2=4

Hakimin : sekadar pendapat.

TP : pemberontakan tidak harus dilayan dengan pembunuhan

ls : simple bai...