Soalan Panas

| Sunday, July 22, 2012 | |
Ada satu soalan:
Ustaz, batalkah puasa kita kalau anggota badan kita tertusuk sesuatu seperti pisau hingga berdarah?


Soalan lain pulak:
Apakah hukumnya kalau kita terminum air tanpa sengaja ketika sedang mengangkat wudhu'?


...aku rasa sedikit simpati kepada ustaz kat TV1 awal pagi tadi sebab terpaksa berhadapan dengan soalan-soalan taraf aku darjah dua dulu. Kemon la, korang dah dapat peluang nak ajukan soalan menerusi televisyen nasional kepada seorang ustaz yang pastinya bukan calang-calang, takkan nak bagi soalan yang imam kat surau aku pun boleh jawab sambil sengih je. Senak perut aku! Apa pun, menonton saluran RTM1 awal-awal pagi memang syok sebelum boleh sambung tidur.


Nasib baik takde soalan ni:
wassup ustaz, klu kte tkentut dlm air btl x pose kte?


Kepala bongok betul la.


Sekian entri pagi ramadhan...

8 comments:

Nizam.Ariff Says:
July 22, 2012 at 10:55 AM

dia nak tanya kalau tertusuk benda lain kat rongga / bukaan tubuh kut tapi tak sampai hati nak bukak mulut...

Salim Says:
July 22, 2012 at 12:18 PM

sepatutnya mereka bertanyakan soalan mengapa ramai orang puasa tapi tak solat.pedassss

SM Says:
July 22, 2012 at 12:41 PM

Nizam : hahahaa! betul jugak tu. tapi kalau aku, daripatertusuk barang tajan kat rongga, baik aku tusuk megi barang sesuap dua...

Salim : itu macam, ustaz tu pun garu kopiah!

Nizam.Ariff Says:
July 22, 2012 at 12:46 PM

betul gak tu... daripada kena 60hari, baik 1 hari je...

SM Says:
July 22, 2012 at 1:40 PM

bayar je la weh...

Telor Power Says:
July 22, 2012 at 10:59 PM

kadang kala mmg "kita" nampak sgt bangangnya

sepa Says:
July 23, 2012 at 3:57 AM

salam Ramadhan, brader.

SM Says:
July 23, 2012 at 7:47 AM

TP : hehehee...!

sepa : orait bro, salam ramadhan juga untuk kalian semua.