Sesak

| Thursday, July 26, 2012 | |
.
Kalau bulan puasa je, mesti jalan sesak teruk. Eeeeiii, geram betul!
.
Yela, semua pakat balik awal. Keluar sekali serentak.
.
Tapi yang bukan puasa pun nak ikut berebut-rebut balik jugak. Sibuk betul.
.
Dah dapat peluang balik awal, diorang pun join la semangkuk.
.
Tak aci la macam tu. Bukannya diorang nak berbuka pun. Tu pun nak sibuk.
.
Kira aci la. Abis tu, kalau cuti raya diorang, kita pun sakan jugak sibuk-sibuk balik kampung. Sampai jem plaza tol.
.
Sudah lah!
.

15 comments:

Anonymous Says:
July 26, 2012 at 12:32 AM

aku x balik kampung, so aku tak akan tempuh jem..peace!


LW

malas aaa nak login...

SM Says:
July 26, 2012 at 12:35 AM

LW : mujur kampung aku kat hamburg sana. balik 5 tahun sekali.

Anonymous Says:
July 26, 2012 at 12:40 AM

hamburg? ye lah...karang kalau aku bluerkkkk...kecik ati plak...


LW

SM Says:
July 26, 2012 at 12:41 AM

LW : takpe, aku dah bluerk awal2 sebelum taip tadi.

Lady Windsor Says:
July 26, 2012 at 1:00 AM

Bhahahahaha.....eh sahur apa ko?

SM Says:
July 26, 2012 at 1:02 AM

kurma percuma + teh o panas + nasi (lauk mengikut kreativiti pantas)

bukankosong Says:
July 26, 2012 at 2:00 AM

tau xpe

tula muhibah namanya

ralphrazaq Says:
July 26, 2012 at 8:12 AM

SM - dorang nak g bazar la..kat rumah aku ramai non muslim yg beli terutama beli kuih-muih..dorang kata masa bulan puasa je la mcm2 jenis kuih MUNCUL..RARE katanya..entah la weh hahaha

SM Says:
July 26, 2012 at 9:29 AM

bukankosong : ya, sebab tu kena bertenang. hehee...

ralph : yang tak puasa ikut pergi bazaar tu pun kena marah jugak. katanya "tak puasa tapi sibuk-sibuk nak beli buat apa?"

Rai Says:
July 26, 2012 at 10:40 AM

tu belum kira sama sibuk berebut beli juadah berbuka kat pasar ramadhan jugak..hahaha..tensi je aku..

Nizam.Ariff Says:
July 26, 2012 at 11:43 AM

jangan pekerja booth tol pun nak balik beraya dah la...

faraherda. razalan Says:
July 26, 2012 at 12:10 PM

Oh, opis aku...org Islam je yg dibenarkan blk awal. Tapi ada mulut2 org bukan Islam pertikaikan;

KENAPA BALIK AWAL TAPI TAK MASUK AWAL? KENAPA MASUK MACAM BIASA.

Well, manusia kan?

SM Says:
July 26, 2012 at 1:06 PM

Rai : cobaan...! hahahaa...! sebab tu aku nak teruskan azam tak membeli kat pasar ramadhan.

Nizam : terima kasih kepada mereka sebab sanggup berkorban.

MF : kena tolak beransur-ansur la.

sepa Says:
July 26, 2012 at 3:08 PM

kalau ko kerja lam utan cam aku, ko tak jumpa sesak sesak der... luas sampai bulih terbabas.

kat sini dak tak posa sakan jeh berbeli kat bazar sambil makanmakan lagi... hehehe

SM Says:
July 26, 2012 at 4:24 PM

sepa : dulu pernah kerja dalam hutan. sahur pukul 7.30 pagi. lepas tu berbuka pukul 10.00 dengan air botol. manyak syok...