Kaki Kipas

| Thursday, July 26, 2012 | |

Lekiu: Sultan Melaka menghidap penyakit angin pasang. Tiada angin dalam istana dan sentiasa panas keadaannya. Maka Tuah dipanggil kerana dia manusia perkasa seluruh Melaka.
Lekir: Tapi mengapa Tuah yang dipanggil olehnya?
Kasturi: Tidakkah adinda terfikir dengan kepantasannya itu, dia dapat mengipas Raja menggunakan tangannya sahaja! Menyebabkan seluruh istana berhawa dingin!
Lekir: Maka dipecatnya dayang yang selalu mengipas di singgahsana?
Kasturi: Benar, adinda.
Lekir: Barulah adinda mengerti. Ternyata Tuah bukanlah seorang yang adinda kagumi lagi!


-salah satu dialog dalam Teater Juta-Juta, sumber di sini


Baiklah, sejak aku kenal serba sedikit hidup dalam puluhan tahun ni, salah satu spesis yang mampu membuatkan urat menyampah aku mencanak naik adalah golongan `kaki kipas'. Dan aku ada menonton satu video mengarut dalam salah satu blog sinikal yang berkaitan secara langsung dengan mereka.




Hahahaaa....! Aku gelak je dalam hati tengok gelagat masing-masing. Macam gampang...


Sekian entri sampah-menyampah

9 comments:

bukankosong Says:
July 26, 2012 at 1:11 PM

lg dasat kalau pakai aircond

SM Says:
July 26, 2012 at 1:16 PM

ya, guna 1hp je boleh buat jari aku kebas kesejukan.

Rai Says:
July 26, 2012 at 1:27 PM

ramai keturunan tuah zaman sekarang ni kan..hahaha...

SM Says:
July 26, 2012 at 3:02 PM

Rai : takkan `hang tuah' hilang di dunia, lebih tepat lagi.

sepa Says:
July 26, 2012 at 3:13 PM

nasib baik tuan PieM tak pakai helmet sumbing.! :p

faraherda. razalan Says:
July 26, 2012 at 3:27 PM

Aku tak dpt tgk la video tu...huhuhuhu!

SM Says:
July 26, 2012 at 4:22 PM

sepa : hahahahaa!!!! wei, helmet sumbing tu barang rare la!

MF : video macam biasa, gelagat tukang kipas bertepuk tangan.

mega senja Says:
July 27, 2012 at 3:17 AM

pengipas ada di mana-mana...

SM Says:
July 27, 2012 at 7:32 AM

mega senja : kadang, kita pun tak sengaja jadi tukang kipas.