Sembang Mengopi : Fardhu Kifayah

| Wednesday, May 09, 2012 | |
Brader Satu : Umur dah macam aku ni, tak payah nak pergi kursus merepek-repek lagi dah. Usahawan tani la, belia produktif la, pengurusan kewangan diri la... Baik aku pergi kursus pengurusan jenazah. Senang sikit bila aku nak mati karang.


Brader Dua : Apasal, lepas tu nak ajar anak-anak kau pulak ke?


Brader Satu : Tak, kalau aku mati, boleh la aku uruskan diri sendiri. Mandi sendiri, pakai kapan sendiri, gali lubang kubur sediri, terjun dalam liang lahad sendiri. Semua buat sendiri.


Brader Dua : Macam tu sekali ke teruknya orang zaman sekarang punya amalan fardhu kifayah? Baik kau mati sorang-sorang kat pulau je.


Brader Satu : Elok jugak tu.

8 comments:

Lady Windsor Says:
May 9, 2012 at 12:45 PM

sorry aku nak buat statement tanpa guideline hari ni...naper bangang tahap gaban sekali brader satu tu...kalau dah mati cemane lagi nak urus diri sendiri..ke dia ada hantu yg boleh tolong assist dia.

Lady Windsor Says:
May 9, 2012 at 12:45 PM

e eh aku 1st la bhai...

SM Says:
May 9, 2012 at 12:47 PM

ini rekaan aku semata-mata. bukan perbualan sebenar. cuba berfikiran sesinis yang mungkin.

kau sentiasa pertama di hatiku. siapa je yang nak baca selain aku sendiri.

(sedang dalam mood mendatar...)

Anonymous Says:
May 9, 2012 at 1:51 PM

Ok oleh kerana aku yg pertama apa kata ko sediakan hadiah kepada sapa yg first respond...baru cara beb! Eh betul ke 'cara' aku ni?


LWindsor

SM Says:
May 9, 2012 at 3:00 PM

pergh, memang cara ar! bila jawatankuasa bersidang nanti, usul akan dibawa ke tengah dan ke tepi.

Pok Amai-Amai Says:
May 9, 2012 at 3:34 PM

Nape komen ko kat atas tu bt aku rs mcm touching je. Iskk....

SM Says:
May 9, 2012 at 3:40 PM

MF : aik, komen yang mana pulak ni. kisah rekaan je. kalau boleh tak nak sampai sentuh-sentuh apa pun.

Telor Power Says:
May 9, 2012 at 7:56 PM

brader satu tu siapa ? kawan ko?