Jari Jemari Abang Salleh

| Monday, April 16, 2012 | |
Aku rasa elok sangat la kalau watak si pondan ni ditiadakan langsung! Naik menyampah pulak. Karang tak pasal-pasal ada anak-anak kecil kita (lelaki terutamanya) yang baru umur tiga, empat tahun dah pandai mengajuk Abang salleh ni. Siap main lentik tangan, tonggek bontot, cakap meleret-leret. Sangat tak patut pada pandangan aku.


Aku bermohon pada Tuhan agar satu hari nanti aku tidak dipertemukan dengan watak yang sebiji macam ni di alam nyata. Kalau tak, silap haribulan mau penumbuk jantan aku ni singgah kat dagu dia.


Kepada adik-adik kecil kita, uncle harap jangan la kalian jadikan watak bangang ni sebagai idola kalau kalian tak nak kena terajang kat tengkuk dengan uncle. Uncle serius ni!


Sekian entri bangkangan unsur negatif dalam animasi tempatan.

17 comments:

Lady Windsor Says:
April 16, 2012 at 11:48 AM

Aku baru je jumpa mamat ni minggu lepas, kat luar dia macho gila sehhh...

Lady Windsor Says:
April 16, 2012 at 11:48 AM

Eh aku 1st la aiyohh!

SM Says:
April 16, 2012 at 11:56 AM

siapa je yang komen kat blog aku ni, kau memang sentiasa 1st. tapi dia tak lentik kan? aku maksudkan orang yang lentik.

Aku Says:
April 16, 2012 at 1:20 PM

.. itulah yang aku takutkan. pengaruh ada di mana-mana.

Lady Windsor Says:
April 16, 2012 at 1:44 PM

a ahh dia tak lentik...aku terlupa nak tanya pengarah kenapa watak tu jadi lentik dan tonggek...

LWindsor

Kak Lia Says:
April 16, 2012 at 1:47 PM

kalau dpt tendang nye org yg meujudkan watak2 lentik ni....

SM Says:
April 16, 2012 at 3:28 PM

Aku : aku tak rela...

LW : ok, kalau jumpa lagi, aku nak kau tanyakan kepada dia bagi pihak aku.

Kak Lia : sama-sama la kita membasmi virus kurap lembik ni!

Rai Ourkizuna Says:
April 16, 2012 at 4:17 PM

yang peliknya watak macam ni boleh jumpa dalam kartun malaysia yang kononnya kaya dengan nilai nilai murni..kartun omputeh so far takde pulak jumpa..ke ada???

SM Says:
April 16, 2012 at 4:25 PM

Rai : eh, iye tak ye jugak. tak pernah lagi nampak watak jantan lentik dalam animasi mat salleh. rancangan Hi-5 pun lelaki dia semua sihat dan normal je.

Lady Windsor Says:
April 16, 2012 at 7:03 PM

kalau dijemput nanti aku tanya...sekarang aku kira sistem sapa jemput aku foc aku pi...paling latest ada invitation makyung...harus!

SM Says:
April 16, 2012 at 9:46 PM

LW : aku akan sokong apa saja. makyong, menora, wayang kulit atau boria sekali pun. asalkan takde lelaki lentik...

Pok Amai-Amai Says:
April 17, 2012 at 10:55 AM

Kartun Upin Ipin ke beb? Aku tatau pun ade watak laki lembut dlm kartun tu.

Telor Power Says:
April 17, 2012 at 12:22 PM

watak ni mmg ngade2... dlm cerita upin ipin nie nampak lembut tapi ganas juga.

eh ada org nak ambil watak ni sbg idola ker?

SM Says:
April 18, 2012 at 5:01 AM

MF : ada, sebab tu aku tak setuju.

TP : hm, maksud aku ikutan budak-budak. karang tak pasal-pasal ada yang menitu pulak. nak terajang yang mana satu ni?

reen afny Says:
April 29, 2012 at 1:07 AM

kahkah lelaki ramai tak suka kat pondan kan. kenapa ek???

SM Says:
April 29, 2012 at 5:54 PM

ra : ada jugak yang suka.

acopolco Says:
January 11, 2015 at 10:22 PM

I fully support the addition of Abang Salleh, we can teach the young about acceptance of the LGBT community. Just because you dont like soft guys doesnt mean they cannot (and will not) exist.