Gelap dan Buta

| Tuesday, March 20, 2012 | |
Perempuan : Awak!
Lelaki : Iye...
Perempuan : Apa yang awak dapat gambarkan dengan hubungan cinta kita?
Lelaki : Ada la...
Perempuan : Ala, awak bagitau la.
Lelaki : Nak tau sangat ke?
Perempuan : Ha'ah.
Lelaki : Ok, awak pejam mata sekarang.
Perempuan : Oh, romantiknya. Mesti awak nak beri sesuatu kan?
Lelaki : Rapat-rapat. Ok, sekarang apa yang awak nampak?
Perempuan : Takde apa-apa. Gelap je.
Lelaki : Ha, pandai pun. Itu la dia. Cinta yang sedang kita jalin sekarang membuatkan dunia saya seolah-olah gelap gelita. Kalau awak tiada, bagaikan waktu subuh telah beranjak melepasi waktu syuru'. Mungkin saya akan lebih bahagia kerana tak perlu lagi meraba-raba di siang hari...
Perempuan : Awak...!


Sekian entri nganjing couple zaman sekarang...

18 comments:

Pok Amai-Amai Says:
March 20, 2012 at 10:17 AM

Mule2 aku igt dialog antara lelaki ngan pompuan nie sweet. Aku expect dialog mcm nie....

Cinta yg kita jalin skg m'buatkn dunia sy seolah-olah gelap gelita. MElainkan klu awak ada di sisi sy, umpama lilin menrangi dunia kegelapan sy.

Hahahah! Imaginasi aku. Anyway, aku suke entri nie. Cinta sblm kawen sememangnya cerita dongeng.

=D

SM Says:
March 20, 2012 at 10:27 AM

MF : cinta yang buta cuma untuk remaja buta je. mana yang celik pasti akan memberi penafsiran yang lebih segar. bukan setakat `akan ku tunggu di pintu syurga' atau `sehidup semati' semata-mata.

ralphrazaq Says:
March 20, 2012 at 10:32 AM

sm - orang perempuan suka tanya soalan-soalan macam ni...lelaki plak endah tak endah je nak jawab..hahahaha

Telor Power Says:
March 20, 2012 at 11:03 AM

harap2 aku bukan dari salah satu pasangan yg 'gelap' tu. pasal aku pun dikira pasangan zaman sekarang.

Lady Windsor Says:
March 20, 2012 at 11:18 AM

Err kalu aku keluar dengan mamat berkulit gelap, pada jam 12 malam gelap gelita dan lepak kedai mamak yg semuanya gelap2 je sambil minum kopi pekat yg dah sah warna hitam gelap gelita, nak bagi istilah apa tu?

NenetPenne (NP) Says:
March 20, 2012 at 1:14 PM

@LW
pastikan mamat gelap tu giginya putih bercahaya....bhahahahaha


@SM
yaaa cinta boleh buat orang jadi buta...
cinta yang ikhlas umpama perkahwinan antara malek noor dan isterinya...

SM Says:
March 20, 2012 at 1:20 PM

ralph : sebab orang lelaki anggap soalan macam ni remeh, tu yang malas layan.

TP : hati-hati bro!

LW : hahahaaa...!!! dunia kau penuh dengan kegelapan. what? kau minat dengan jejaka afrika? what da...

NP : wah, kau sangat concern dengan perkahwinan mereka tu. touching aku...

NenetPenne (NP) Says:
March 20, 2012 at 1:40 PM

@SM
tak kan aku nak concern pasal perkahwinan memek dgn normang pulak...errrrrkkk... koser aku dua ekor tu...

SM Says:
March 20, 2012 at 1:49 PM

NP : hahahaa!!! sabar, sabar... diorang kahwin pun tak jemput aku. eh?!

NenetPenne (NP) Says:
March 20, 2012 at 2:58 PM

@SM
tak per..nanti aku kahwin, aku jemput kau...bhahaha..
bila? bila aku kahwin laaa....

Anonymous Says:
March 20, 2012 at 2:59 PM

SM,
apa kelas pulak Afrika...aku tak payah pergi jauh nun Afrika, India berlonggok-longgok depan mata...

Anonymous Says:
March 20, 2012 at 2:59 PM

SM,
apa kelas pulak Afrika...aku tak payah pergi jauh nun Afrika, India berlonggok-longgok depan mata...

NenetPenne (NP) Says:
March 20, 2012 at 3:03 PM

siapa anoy tu??
LW, u ke???

Lady Windsor Says:
March 20, 2012 at 5:56 PM

NP,
A ah...I le..LW, sistem ada problem x leh nak login...

SM Says:
March 21, 2012 at 7:42 AM

LW : terkejut NP dengan kau punya taste. hahahaa!!!

reen afny Says:
March 21, 2012 at 4:25 PM

hakhak woitt2.... kami bukan kapel kami bercinta jek. sekian.. tak terasa hokayyyy. haha

SM Says:
March 21, 2012 at 5:09 PM

ra : aku tak tau pulak ada beza. haha!

reen afny Says:
March 23, 2012 at 9:53 AM

hahahahaha ada beza tu bro.... lalalala