Pertama Dua Ribu Dua Belas

| Wednesday, February 08, 2012 | |
Kenapa aku suka menonton (atau mendengar) sesuatu lagu tu secara live sebab aku dapat menilai passion seseorang penyanyi tu ketika menyampaikan lagu. Contohnya, perhatikan ekspresi wajah penyanyi dalam video ni pada minit yang ke 1:45. Di situlah peak point untuk keseluruhan lagu ni membuatkan aku rasa berbaloi untuk mendengarnya berulang-ulang kali sampai berbirat bontot.




Dan lagi, lagu ini telah aku jadikan sebagai lagu pertama untuk tahun 2012 ni yang aku boleh dengar dari pagi sampai pagi.


Sekian entri penghargaan untuk keghairahan dalam berkarya.

20 comments:

Anonymous Says:
February 8, 2012 at 3:09 PM

1st!

Lwindsor

SM Says:
February 8, 2012 at 3:17 PM

2nd.

aku sedikit impress dengan passion si penyanyi ni. (macam siot, pemalas nak log in!)

Anonymous Says:
February 8, 2012 at 3:18 PM

aku peduli apa. hari malas sedunia...yay!

LW

SM Says:
February 8, 2012 at 3:19 PM

semalam pun kau malas jugak! ceh, dasar pontianak tersengih di tengah laman...

NenetPenne (NP) Says:
February 8, 2012 at 4:23 PM

@SM
tak dapat tengok, company blocked youtube

aku agak, surah yassin kot...

haaa betul!!!!!

SM Says:
February 8, 2012 at 4:26 PM

surah yassin? aku terus tunduk keinsafan...

Pok Amai-Amai Says:
February 8, 2012 at 4:36 PM

Alahai...kdg2 aku rs ko tak adil sbb tayang Youtube yg sememangnya aku tak ley tonton secara suka-suki kat sini...

Sapa tu?

SM Says:
February 8, 2012 at 4:41 PM

ok, next time aku akan upload secara terus. ini adalah rakaman lagu bertajuk `lagu' yang disampaikan secara live di konti radio xfm (kalau tak silap). wajah penyanyi jelas menunjukkan ekspresi yang begitu teruja dan amat menghayati nyanyiannya sendiri.

Lady Windsor Says:
February 8, 2012 at 5:35 PM

haku memang dah jadi pontianak paling malas di dunia..kalau boleh, blogging, makan, menaip, gosok baju,membasuh, berkebun, minum teh dan segala bagai semua haku nak buat setempat jer...iaitu dalam bilik gelap aku yg penuh misteriiii tu...hahahah

SM Says:
February 8, 2012 at 5:38 PM

boleh, kau kena kembali kepada zaman pra-sejarah. homo sapien yang tinggal dalam gua.

Lady Windsor Says:
February 8, 2012 at 6:36 PM

aku v-sapien laa...lala!

word verification: nonon! motif?

Telor Power Says:
February 9, 2012 at 12:20 AM

Lady Windsor said...
haku memang dah jadi pontianak paling malas di dunia..kalau boleh, blogging, makan, menaip, gosok baju,membasuh, berkebun, minum teh dan segala bagai semua haku nak buat setempat jer...iaitu dalam bilik gelap aku yg penuh misteriiii tu...hahahah

February 8, 2012 5:35 PM

SM said...
boleh, kau kena kembali kepada zaman pra-sejarah. homo sapien yang tinggal dalam gua.



hahaha aku suka part komen nie. siyes ala2 sewel

Telor Power Says:
February 9, 2012 at 12:24 AM

saper mamat nie...adakah dia seorg artis baru nak terkenal atau mmg sudah terkenal.

kehkehkeh pandai ko cari point ekpresi muka mamat nie. mmg kelakor. mgkin dia tak perasan kerana terlalu khusyuk mendendangkan hasil karyanya.

SM Says:
February 9, 2012 at 7:53 AM

LW : v-sapien? akan aku cari dalam wiki.

tp : harrom! lu kata gua sewel? ada la sikit kot... entah, mamat ni aku tak kenal. sepupu bukan, aidk ipar pun bukan. you've got my point, ekspresi menggambarkan passion.

Telor Power Says:
February 9, 2012 at 9:11 AM

kehkehkeh aku kata sewel pasal, kawan aku kata aku sewel krn gelak kuat2 sorang2...(ketika baca komen entri ni)

hahaha mamat nie mmg berbakat.cuma part muka dia kena kawal sikit.terlebih menjiwai mamat ni

Lady Windsor Says:
February 9, 2012 at 9:27 AM

TP, ko kata aku sewel..aku lagi bigai nak menggambarkan mutasi V yang sudah mula merasuk minda kecil aku lantas bermaharajalela kala anjing melolong memekik sayu di tepi tingkap kaca aku yang dihadapannya ada sepohon misteri yang menyimpan cerita hari...

ehh apa ni aku melalut kat blog SM..ahh aku peduli tidak..

V-sapien..SM cari la kalu ada...nanti gitau aku yek kalu jumpa...

Telor Power Says:
February 9, 2012 at 9:30 AM

lady W : adakah V for vampire?

kehkehkeh sewel ketika kala bulan mengambang ker. sebab aku dah makan ubat jd aku dah xder sakit sewel tu

SM Says:
February 9, 2012 at 9:54 AM

korang kalau nak sewel secara berjemaah, silakan. aku tak campur. hahahahaa!!!

Lady Windsor Says:
February 9, 2012 at 9:56 AM

SM
amboi amboi amboi!

Telor Power Says:
February 9, 2012 at 9:57 AM

kehkehkeh....green light tu