Hempuk

| Thursday, February 09, 2012 | |
Berkenaan dengan video aksi pekerja KFC i-City yang menghempuk seorang pelanggan. Kalau aku berada kat tempat mamat ni, lepas hempuk kepala aku bagi lutut kat telur customer tu. Biar dia senak sampai seminggu.

Kemudian kalau dapat surat tunjuk sebab dari KFC Holding pun aku tak heran. Yang penting, aku kena tunjuk yang semua manusia tak kira apa kedudukan jua pun mempunyai maruah yang perlu dihormati. Seperti biasa, aku berpegang kepada pepatah "customer is always fucked". Fucked duck!

(gambar cilok dari internet)

Sekian entri mencarut di pagi hari...

21 comments:

Lady Windsor Says:
February 9, 2012 at 9:52 AM

1st!

SM Says:
February 9, 2012 at 9:53 AM

2nd!

NenetPenne (NP) Says:
February 9, 2012 at 10:00 AM

3rd..

ramai dok kutuk pekerja kfc tu..
walhal tak tahu apa sebenarnya yang customer cina tu cakap..
tapi bagi aku, cina memang kaum yang perasan bagus..

SM Says:
February 9, 2012 at 10:02 AM

NP : come la kan. pekerja tu pun manusia jugak. bukan mesin vendor yang boleh diterajang sesuka hati. kalau dah kena maki dan provoke bagai, kau boleh tahan ke?

blu4sky Says:
February 9, 2012 at 10:08 AM

aku dah agak dah..mesti ada cerita disebalik kejadian tu..takkan org bodoh banggang nak hentak customer.. unless he is crazy lah..
bottom line..we should respect each other regardless race/religion/position ...klu rasa diri alah2 kaya nak service first class takyah lerr mkn kat kfc :p

Lady Windsor Says:
February 9, 2012 at 10:14 AM

masa aku kerja kenny rogers dulu rasa nak hempuk hempuk dengan pisau pemotong jer kalu ada customer fuck de duck..so apa-apa hal peace kepada pekerja KFC tu...aku rasa aku faham apa dia rasa..

ralphrazaq Says:
February 9, 2012 at 10:37 AM

what happen? cina tu cakap ape?

NenetPenne (NP) Says:
February 9, 2012 at 2:32 PM

SM
betul..pekerja KFC tu pun manusia jugak.. kalau dah kena provoke, kau ingat tak bengang? padan muka si jantan mata sepet tu kena belasah dgn pekerja kfc tu...

yang tak menahan, pompuan cina tu bila jantan tu kena tumbuk, eeh eeh dia siap2 marah pekerja KFC tu.. taiko konon..balik tanah besar laaa

Pok Amai-Amai Says:
February 9, 2012 at 2:59 PM

Mst ade unsur racist gak. Mulalah aku nak syak wasangka nie.

Tarik baliklah. Dosa.

Pok Amai-Amai Says:
February 9, 2012 at 2:59 PM

Suke komen NP...

BALIK TANAH BESARLAH! PTUIHHH!

Hehehehe....

SM Says:
February 9, 2012 at 3:01 PM

blu : banyak komen berkenaan perkara ni. susah nak ulas lebih lanjut berdasarkan video yang seciput tu.

LW : patut la kau kena buang kerja. hahahaaa...!!!

ralph : mana aku tau beb. aku takde kat situ.

NP : aku rasa dia pun gangster estet jugak kot.

SM Says:
February 9, 2012 at 3:01 PM

MF : eh, boleh pulak main tarik-tarik.

Lady Windsor Says:
February 9, 2012 at 5:05 PM

SM
ehh hello...bukan kerja yang buang aku tau...aku yang buang kerja tu sebab tak stended dengan aku...tak cukup brutal dgn aku..hik!

SM Says:
February 9, 2012 at 5:08 PM

aku harap kau temui ke`brutal'an yang kau damba selama ni, di celah-celah rekahan bulan tengah malam ni. cewah...!

reen afny Says:
February 9, 2012 at 10:31 PM

aku da agak da mesti salah cina tu. rasist, cuba kalau kaum dorang yang jadi pekerja kepsi tu. confirm dia cakap baek2 kan, takde maki2. haha

SM Says:
February 9, 2012 at 10:39 PM

ra : ceh, andaian melulu. aku pun tak tau salah siapa. ketepikan dulu prasangka perkauman tu ya... hahahaa!!!

reen afny Says:
February 10, 2012 at 11:41 PM

kau baca tak komen daripada orang yang memang ada kat situ time tu?? dorang cakap salah cina tu...

SM Says:
February 12, 2012 at 11:50 PM

yang komen tu cina atau melayu? aku tak berniat nak mencari siapa yang salah dalam kes ni, tapi lebih kepada kutukan kepada sesiapa yang tak tau menghormati maruah orang lain.

reen afny Says:
February 13, 2012 at 4:41 PM

tak tahu nama macam cina or india. yang pasti bukan melayu... hoho

SM Says:
February 13, 2012 at 4:45 PM

that's it. itu cuma komen yang kita sendiri tak tau ditinggalkan oleh siapa. sedangkan rupa pun kita tak tau, inikan pulak niat dia.

reen afny Says:
February 13, 2012 at 4:58 PM

hahahaa betul gak tuh. okayy sedia nak.... larikkkkkkk kbai