2012-1942=70

| Wednesday, February 22, 2012 | |
Ketika itu, kehadiran mereka dengan berpakaian seragam tentera empayar dan bersenjatakan raifal seringkali dimomokkan sebagai haiwan kecil yang langsung tidak mendatangkan gusar. Sesetengah daripada mereka digambarkan sebagai tikus mondok yang akan berdecit lari apabila disergah, dan ada pula yang dianggap seperti monyet sarkas yang hidup untuk diperbodoh-bodohkan.


Tetapi akhirnya, gerombolan bermata sepet ini dengan mudah mencantas kehadiran kumpulan imperialis berhidung catuk keluar dengan aibnya.






Sekian entri pengajaran untuk yang suka memandang rendah...

17 comments:

Lady Windsor Says:
February 22, 2012 at 7:46 AM

1st!
Aku tak heran pun kalau ada yang memandang rendah pada aku asalkan aku tidak hina di pandangan Tuhanku...

SM Says:
February 22, 2012 at 9:48 AM

...akibatnya amat mengaibkan.

Pok Amai-Amai Says:
February 22, 2012 at 10:07 AM

Setuju komen kak LW.

Aku tahu aku hamba Allah yang hina. Aku berusaha untuk dekatkan diri padanya. Dan aku berdoa semoga aku terus setia mengingati-Nya. Dan muhasabah diri, yang memandang rendah pada aku hari ini, di hari kemudian nanti akan berhimpun sama bogel juga dgn aku nanti.

^___^

SM Says:
February 22, 2012 at 1:19 PM

malangnya tak ramai antara kita yang sealiran dengan LW dan MF. sebab tu bersepah kutu-kutu yang hidup takde keyakinan diri, akibat dipandang rendah sama ada di sekolah rendah, sekolah menengah, IPTA(bebal) atau pun dalam komuniti pekerjaan.

sebab apa? salah satu sebabnya (pada pandangan aku) sistem. sistem yang menentukan dan membahagi-bahagikan kedudukan semua kita. kalau kau lemah, kau perlu duduk ti bawah tapak kaki. kalau kau bijak (bodoh sebenarnya) menuruti kehendak sistem, kau seorang yang hebat.

at the end, aku cuma nak katakan `fuck the system'...

Telor Power Says:
February 22, 2012 at 1:34 PM

mereka terlupa bahawa yang mereka juga bukan sempurna.

reen afny Says:
February 22, 2012 at 1:40 PM

bermata sepet? hmmm ca ya nun alif ka??

SM Says:
February 22, 2012 at 1:42 PM

TP : ...sentiasa terlupa.

ra : bukan la...

Telor Power Says:
February 22, 2012 at 2:54 PM

reen : ko mencarut eh hahahaha.(saja kaco ko)

NenetPenne (NP) Says:
February 22, 2012 at 3:37 PM

japanese
and european people...

manusia sahaja yang suka membeda2kan manusia mengikut darjat di dunia ini..

kau orang kaya, aku sanjung kau setengah mati
kau orang miskin, pandang sebelah mata pun aku tak ingin..

mcm tu lah kan...

reen afny Says:
February 22, 2012 at 5:30 PM

tp.. bongek je. hahaha


NP... ooh tak perasan tajuk 1942. huhu thanks

Cik Ina Do Do Cheng Says:
February 22, 2012 at 7:46 PM

cik ina yang tak ambil pusing ngan pandangan org lain terhadap cik ina, anak pun sama ngan cik ina. diri kita dan keluarga kita org tahu ke.

SM Says:
February 22, 2012 at 9:59 PM

bagero, apasal aku punya komen lepas NP petang tadi tak tubik? blog ni nak lawan tokey ke apa?

TP : diingatkan lagi sekali, mereka yang di atas umur sahaja dibenarkan mencarut dengan penuh tatasusila.

NP : sistem, siste, sistem...! aku cuma nak salahkan sistem semata-mata. aku suka komen kau yang ni, memang power beb! menepati entri...

ra : lain kali baca la tajuk sekali. penat je aku buat matematik.

cik ina : masalah akan datang bila semua orang di sekeliling ambil pusing. bikin pusing kepala.

NenetPenne (NP) Says:
February 22, 2012 at 10:39 PM

@SM
komen menepati entri... yeahhh kiranya dapat A lah yer... 4 flat... yahoooo...

SM Says:
February 23, 2012 at 1:08 AM

salute, sebab kau berbaris lebih lurus daripada pancaran laser.

Telor Power Says:
February 23, 2012 at 1:13 AM

SM : betul tu...budak bawah umur dilarang mencarut marut.

eh sini ada budak kecik ker???saper?? baik ngaku cepat kehkehkehkeh...

reen afny Says:
February 23, 2012 at 12:19 PM

asyik kena marah je. wuwuwuwuw kbai T__T haha

Telor Power Says:
February 23, 2012 at 12:42 PM

reen : ko kena marah? ngan sapa??

kehkehkeh...itu bukan marah la sis, itu teguran. ok lepas nie aku back up ko plak

P/s: sila rasuah aku dulu