Sampah!

| Thursday, December 15, 2011 | |
"Mahkamah Tinggi Pulau Pinang mendapati Utusan Malaysia bersalah membuat laporan berniat jahat, fitnah dan tidak benar mengenai Ketua Menteri Lim Guan Eng..." (kalau rajin klik sini)


Di mana letaknya kredibiliti akhbar utama di negara kita sekarang? Entah, mungkin letaknya di pinggir bibir mangkuk tandas kot, sipi lagi nak tergolek bersama-sama keladak najis kat dalam lubang tu. Tak pun letaknya kat celah-celah dubur politikus yang berkepentingan.


Pagi tadi aku tengok front page Utusan Malaysia, langsung takde pulak berita kat atas ni disiarkan. Tapi kalau cerita stereotaip macam ni ada la. Setakat aksi katak-katak kecil berterabur melompat macam kena hambat bola kat tengah padang tu aku dah tak heran sangat. Nak pulak sekarang. Makin lama, makin ramai pulak yang berebut-rebut jadi personaliti segera.


Apa yang diorang dapat? Ada la tu. Kita pulak, apa yang kita dapat? Sampah!

18 comments:

Lady Windsor Says:
December 15, 2011 at 10:41 AM

Selain sampah, kita dapat habuk, debu, asap...sebab tu aku x pernah beli sokkaba , aku baca je mana2 sokkaba f.o.c yang aku jumpa...

SM Says:
December 15, 2011 at 11:03 AM

ini la masalahnya sekarang, aku terpaksa baca akhbar (yang sempat) bukan sebab bersetuju, tapi dah memang itu satu keperluan. kalau dulu aku sanggup redah hujan semata-mata nak beli Berita Minggu. tapi sekarang nafsu aku dah makin menurun.

berbalik kepada sampah. seburuk-buruk apa yang kita dapat tu, setidak-tidak harus menyedarkan kita sedikit-sebanyak tentang apa yang sedang berlaku dan apa yang patut kita buat. dan aku ada nampak sedikit perubahan kat situ terutamanya anak-anak muda. ok la jugak kan...

Fara Says:
December 15, 2011 at 11:06 AM

....heheheheh. Aku dah lama tak layan sokkabar. Tp kdg2 aku mcm segan sendiri terbaca. Tatau lah kenapa.

SM Says:
December 15, 2011 at 11:10 AM

MF : kau tau, kadang-kadang aku boleh tergelak bila baca cerita serious shit dalam paper. entah kenapa semacam ada satu unsur komedi yang tak kelihatan pulak. hahahaa!!!

Fara Says:
December 15, 2011 at 11:47 AM

Samelah dgn aku. Tp tak sehebat aku tergelak bila tgk Buletin Utama. Itu lagi dahsyat.

Hoh, aku terkejut dgn komen ko kat entri pantun aku. Ko ke yg komen tu?

SM Says:
December 15, 2011 at 11:50 AM

apa pulak terkejut? tu bukan komen la beb, tapi pujian. aku pun tak dapat buat pantun yang semacam tu. sempoi!

reen afny Says:
December 15, 2011 at 12:44 PM

haha sampah yang boleh dijual takpe. dapat jugak duit. haha

dorang dapat glemer lew tewww~ hurhh

SM Says:
December 15, 2011 at 5:30 PM

ra : tak abis-abis glamour kau tu. abis tu mashaenis macam kita ni dapat kuah je?

reen afny Says:
December 15, 2011 at 5:34 PM

kuah?? haha aku rasa kita kena suruh kerajaan buat peruntukan sikit untuk blogger2 macam kita ni. haha

SM Says:
December 15, 2011 at 5:46 PM

peruntukan apa? habaq mai.

reen afny Says:
December 16, 2011 at 8:40 AM

duit poket tiap2 bulan... haha kau suruh la bangla tu buat. die kan bakal ketua umno. haha

SM Says:
December 16, 2011 at 11:20 AM

ra: aku tak rasa kita perlukan ganjaran dalam bentuk kewangan atau material, tapi aku rasa pemerintah perlu lebih bijak mendengar. tak kira sama ada suara kita atau golongan rakyat yang lain.

reen afny Says:
December 16, 2011 at 1:38 PM

hukhuk okayy.. betul jugak tu. ramai je rakyat yang menyuarakan pendapat dorang tapi.... kena banned. baek tak payah ada moto 'mendengar suara rakyat' konon...

SM Says:
December 16, 2011 at 2:53 PM

mereka dengar, tapi cuma mendengar apa yang mereka mahu. (ini bukan hasutan, tapi hasil pemerhatian)

reen afny Says:
December 16, 2011 at 4:51 PM

haha tahu takpe... betul la tu. yang mana ikut mereka, selamat. yang tentang mereka habis habisan, habes la kau....

SM Says:
December 16, 2011 at 5:02 PM

habis la aku? pihak berhaluan kiri macam aku takkan habis sampai bila. selagi manusia yang menjadi pemerintah duduk di atas kesengsaraan orang lain. cewah!

reen afny Says:
December 16, 2011 at 5:18 PM

hahaha da tu. kau jela jadi pemerintah, senang... hehe

SM Says:
December 16, 2011 at 5:33 PM

tak semua orang sesuai jadi pemerintah, dan tak semua orang patut jadi rakyat. rakyat memerlukan pemerintah, dan begitu jugak sebaliknya. tapi rakyat/pemerintah yang macamana sepatutnya wujud? (syukur tuhan tak jadikan aku sebagai pemerintah)