Nasi Lemak Palang

| Friday, December 02, 2011 | |
Padan muka, handle terlanggar palang. Sibuk sangat mata usha awek tu punya nasi lemak. Balik solat Jumaat, tapi tak ambik iktibar langsung. Nampak sangat tidur masa khutbah tadi. Sekian laporan trafik bersama awek nasi lemak besar.

49 comments:

Fara Says:
December 2, 2011 at 2:41 PM

Ah! ko pun tipikal lah!

>=p

Lady Windsor Says:
December 2, 2011 at 2:54 PM

ntah..tipikal siot!

err nasi lemak berapa rega?

SM Says:
December 2, 2011 at 2:54 PM

orang memberi, kita merasa...

SM Says:
December 2, 2011 at 2:55 PM

LW : nasi lemak dua bungkus, sedap dipandang. bakai baju kurung, tapi nampak jarang. nasib baik aku tak masuk longkang. bangang!

NenetPenne (NP) Says:
December 2, 2011 at 3:06 PM

ha ha ha...padan muka...

NenetPenne (NP) Says:
December 2, 2011 at 3:06 PM

ada nafsu jugak kau yer SM

SM Says:
December 2, 2011 at 3:16 PM

aku lelaki naif, tak tau apa-apa...

NenetPenne (NP) Says:
December 2, 2011 at 3:19 PM

kalau naif apsal kau pandang tetek pompuan tu?
haaa jawab, jawab!!!! muahaaaaa

Fara Says:
December 2, 2011 at 3:19 PM

Orang menadah dosa, ko pun kongsi sama dosa kan?

Rujuk pada ayat ko yg nih!

"orang memberi, kita merasa..."

Ceh!

SM Says:
December 2, 2011 at 3:30 PM

NP : bukan tetek, nasi lemak la...

MF : cuba lihat sekeliling kita. di mana-mana kita boleh tengok aurat didedahkan dengan cara menutup. pejabat? dalam bas? tepi padang? klinik kerajaan? tren? dalam tv apatah lagi.

bukan enggan mengakui kesalahan, tapi sengaja mendedahkan kesalahan sendiri supaya sama-sama kita menutup mata. tutup mata setiap kali kita keluar rumah. tutup mata tiap kali tengok tv.tutup mata di mana-mana, sebab aurat ada di mana-mana.

tak dapat nak elak bukan sebab tak nak elak, tapi itu adalah sesuatu yang dah sangat sebati dengan masyarakat islam kita.

cerita tokok tambah ni cuma aku point aku je.

SM Says:
December 2, 2011 at 3:33 PM

*tambahan

aku tengok dia sedang elok berbaju kurung, tapi `kurungan' tu ternyata dah gagal membendung dia daripada mendedahkan apa yang tak sepatutnya didedahkan. tanpa memakai hijab, bersepatu tinggi.

jelas sekali dia tak tau apa makna `mahkota' yang perlu diletakkan di tempat tertinggi. di letakkan di tempat tinggi bukan bermakna megah dipertontonkan, tapi disimpan dengan sebaik mungkin.

Lady Windsor Says:
December 2, 2011 at 4:04 PM

Conclusion: ko menikmati nasi lemak percuma di kedai larangan, ibarat mencium bau menikmati aroma, tapi untuk disentuh tangan tak sampai, apatah lagi digaul dan suap ke mulut dah tentu jauh panggang dari api...akhirnya nasi lemak ranap dibaham orang lain...owh sadis!

SM Says:
December 2, 2011 at 4:13 PM

LW : alamak, awal lagi dah buat konklusi. aku cuma anggap sebagai rezeki dalam bentuk amaran.

Fara Says:
December 2, 2011 at 4:58 PM

Kdg2 org yg suka bercerita tu la t kena kat batang idung sendiri. Hiks~

SM Says:
December 2, 2011 at 5:02 PM

tak kisah, itu lah namanya pengorbanan. kan kita semua di sini memang tujuannya nak bercerita.

cerita hal kebaikan orang. cerita hal keburukan sendiri.

atau pun kita mesti bercerita yang indah-indah, menariknya hidup ini atau memberi/membalas respon secara mengampu? tidak, itu bukan aku.

Lady Windsor Says:
December 2, 2011 at 5:13 PM

Kita semua di sini memang tujuannya nak bercerita...ya aku setuju!

Bercerita kebaikan dan keburukan diri sendiri..ya aku setuju!

Konklusi: blog ini kita yang punya, kita tulis apa yg kita rasa nak tulis...suka boleh baca, tak suka boleh blah! Tapi tak tinggalkan nota x semestinya x suka...

Fara Says:
December 2, 2011 at 5:15 PM

...betul kak.

SM - Ko pun dah tadah kotak komen so suka ati gak aku nak komen ape. Hahahaha!

SM Says:
December 2, 2011 at 5:16 PM

LW : ala, kau ni asyik nak tutup kedai je. tak untung la berniaga macam ni. si NP pun tak abis lagi tu. mesti banyak dia nak taji kat 'semua lelaki'. semua lelaki, semua lelaki, semua lelaki.... (faded sound, macam filem seram)

SM Says:
December 2, 2011 at 5:25 PM

MF : tau takpe. kalau takut kena kutuk, jangan bukak cerita. kalau tak nak kalah, jangan bertanding. kalau hati tak cukup kering, jangan sibuk nak buat-buat pandai. dan kalau tak suka dikritik, jangan suka-suka kritik orang lain secara membabi buta tanpa usul periksa.

Lady Windsor Says:
December 2, 2011 at 6:15 PM

Danggg! Mari masuk gelanggang laga. U Wei dah ready nak buat filem...

NenetPenne (NP) Says:
December 3, 2011 at 12:13 AM

@SM
nasi lemak = tetek = breast = kopek

wahhhh SM suka tengok tetek.
tak malu tak malu tak malu
muahahahahahahaaaaaaaa

Lady Windsor Says:
December 3, 2011 at 12:23 AM

NP, my niece sebut 'bat'..kalu nak menyusu badan mak dia...mesti sebut 'nak bat', ntah mana datang word tu..

NenetPenne (NP) Says:
December 3, 2011 at 12:53 AM

@LW
bat tu short form of battery kot
anak sedara u menyusu tu umpama mcm charge battery....

DuniakuAbstrak Says:
December 3, 2011 at 1:28 AM

nasi lemak selambak ke hape?

Lady Windsor Says:
December 3, 2011 at 7:25 AM

NP, a ah ye la kan...betoi gak tu...charge battery then lepas tu boleh pergi main lari2 balik..kids!

SM Says:
December 3, 2011 at 9:38 PM

NP : aku suka dalam cara yang sepatutnya. kan aku ni lelaki naif... (tersipu-sipu duduk bersimpuh)

DA : melambak-lambak!

LW : budak tu umur berapa?

Lady Windsor Says:
December 3, 2011 at 10:09 PM

SM, ko lelaki naif?..apakah...warghahahahah...anak buah aku umur 2 tahun...

SM Says:
December 3, 2011 at 10:23 PM

oh, masih menyusu badan. tahniah untuk ibunya.

Lady Windsor Says:
December 3, 2011 at 10:46 PM

Untuk makciknya, tak mo ucap tahniah?

SM Says:
December 3, 2011 at 10:57 PM

nak jugak?!!!

Lady Windsor Says:
December 3, 2011 at 11:15 PM

Habis tu ko ingat percuma, buang kencing pun kena letak duit tau! Hahaha...

SM Says:
December 3, 2011 at 11:41 PM

aku boleh je puji kau, tapi aku puji tak ikhlas la. kau nak ke pujian kosong macam tu?

Lady Windsor Says:
December 3, 2011 at 11:44 PM

Maaf, puji yang disebaliknya ada keji aku tolak!

SM Says:
December 3, 2011 at 11:45 PM

kalau macam tu, aku patut simpan pujian aku untuk masa-masa yang sepatutnya. naaahahaa! jangan marah ha...

Lady Windsor Says:
December 4, 2011 at 12:04 AM

Ok, buat kesekian kalinya aku setuju dengan ko..tahniah!

SM Says:
December 4, 2011 at 12:12 AM

pujian yang mengharapkan pujian balasan, tak lut pada aku. haha!

Lady Windsor Says:
December 4, 2011 at 12:57 AM

Eh sapa puji ko beb! Dan sapa nak tetak ko dengan parang tumpul tu? Dah sah2 le tak lut kan...

reen afny Says:
December 4, 2011 at 9:26 PM

haha aku ingat nasi lemak apaaaa!! haram jadah je =.= hahaha

SM Says:
December 4, 2011 at 11:26 PM

LW : aku tau kau segan nak puji aku.

ra : ceh, budak-budak apa tau...

Lady Windsor Says:
December 5, 2011 at 7:09 AM

aku puji bertempat..kalau setakat puji saja nak ambik hati, bukan cara aku..bahkan itu adalah keji...

SM Says:
December 5, 2011 at 7:39 AM

apa hal kau ikut cara aku pulak ni... haha!

Lady Windsor Says:
December 5, 2011 at 8:26 AM

itu memang cara aku..ko yg ikut cara aku..cer cek balik sapa lebih senior...haha tetiba kuar isu seniority kan...

SM Says:
December 5, 2011 at 9:58 AM

ok la, kau `super senior'. (istilah masa study dulu).

Lady Windsor Says:
December 5, 2011 at 1:06 PM

tau tak pa...debik karang!

SM Says:
December 5, 2011 at 1:22 PM

NP takde nak debik je. kalau dia ada bukan main lagi jadi singa tunjuk geraham masing-masing...

Lady Windsor Says:
December 5, 2011 at 6:27 PM

Kalau NP ade tak sempat nak debik, terus terkam...

NenetPenne (NP) Says:
December 6, 2011 at 1:09 PM

kitaorang (me n LW) tak kira salah sorang tak ada, kitaorang maintain jer tunjuk geraham...

muahahaaaa

SM Says:
December 6, 2011 at 1:39 PM

LW & NP : takpe, japi jangan lupa gosok gigi dulu.

Lady Windsor Says:
December 7, 2011 at 12:12 AM

Ehh itu sudah semestinya...