Kuasa Di Hujung Ibu Jari Kananku

| Tuesday, December 13, 2011 | |
"Menurut statistik yang dikeluarkan oleh laman web Social Bakers, pengguna Malaysia tersenarai di tangga ke-17 untuk penggunaan Fuckbook," kata tetamu pagi tadi.


"Oh, macam tu. Selain daripada tu, apa lagi info yang kita boleh dapat dari leman web ni?" Keluar soalan biasa-biasa dari mulut deejay lelaki.


"Selain tu, dikeluarkan juga perangkaan yang menunjukkan pengguna lelaki meliputi sebanyak 53% daripada jumlah pengguna laman web sosial ni," jawapan yang biasa-biasa jugak dari mulut tetamu yang diundang.


"Jadinya, lelaki ni memang ramai la yang menggunakan Fuckbook ye?" Soal deejay yang seorang lagi, perempuan.


"....(aku lupa apa jawapan tetamu yang diundang tu)"


"Lelaki ni..." Tap!


Automatik ibu jari kanan aku tekan button tuning kat stereng. Bila aku rasa deejay perempuan ni dah mula nak menunjukkan sikap seksisnya, time tu la aku teringin sangat nak dengar lagu kat radio lain.


Hahahaaa...! Lantak la, kereta ni bank yang punya. Aku yang bayar. Jadi, secara batinnya radio yang dijana oleh bateri yang aku beli tahun lepas adalah kepunyaan aku secara mutlak. Jari aku boleh buat apa dia suka.


Aku dah agak, deejay perempuan ni selalu sangat bersikap seksis yang agak keterlaluan dengan menggunakan pendekatan `pukul rata'. Hahahaaa....


Sekian entri ibu jari tanpa cagu.


*Pagi tadi, lebih kurang jam 8 pagi, dalam perjalanan ke Sri Damansara untuk memenuhi janji temu. Perbualan asal tiga makhluk Tuhan yang aku tak tau tahap keseksiannya dalam konti Bernama Radio 24, aku dah tak berapa nak ingat.

39 comments:

NenetPenne (NP) Says:
December 13, 2011 at 2:40 PM

mesti dj perempuan tu ada pengalaman pahit dengan lelaki...

SM Says:
December 13, 2011 at 3:04 PM

...mungkin jugak. yang manis-manis boleh dikatakan takde.

Lady Windsor Says:
December 13, 2011 at 3:09 PM

hmm..aku dapat kesan tiga point:
1. dj wanita seksis
2. kuasa di hujung ibu jari kanan tanpa cagu
3. buku carut..

yan mana satu ko nak highlight sebenarnya...?

SM Says:
December 13, 2011 at 3:13 PM

LW :
1. tak semua la beb. ramai jugak yang bersikap natural (respek).
2. cagu akan mengurangkan kuasa. jadi, sila jaga kebersihan untuk mengekalkan tahap kesihatan yang optimum.
3. ...
aku nak highlight, sila tumpukan perhatian ketika memandu.

Fara Says:
December 13, 2011 at 3:14 PM

Oh, ade ke Radio Bernama. Tatau pun.

SM Says:
December 13, 2011 at 3:18 PM

MF : ada beb, aku suka dengar kalau driving. 93.9fm

Lady Windsor Says:
December 13, 2011 at 3:46 PM

1. tak ramai dj wanita yang aku suka...sebab mereka tu tak seksis tapi perasan seksis maut, rather then ada dj wanita seksis dan dia tak tau pun dia seksis..the way she talk and present...seksis!
2. kebersihan..yes opcoz!
3. tumpuan harus la tapi aku suka gak skodeng driver kiri kanan...kalu tak handsome tengok sekali, kalu handsome tengok 2 kali, kalu terlebih owesome...no comment!

telor power Says:
December 13, 2011 at 3:47 PM

baru wa tahu,ada radio bernama... siaran dia dapat x ke seluruh msia?

SM Says:
December 14, 2011 at 7:46 AM

LW : sebab tu aku tak kisah radio kat kereta aku tak dapat dengar clear chanel yang ngetop. tapi kalau red.fm atau bernama ni tak clear, memang aku hangin sampai kepala. tak rugi kalau aku tak dengar cecehan deejay (lelaki atau perempuan) yang berperang mempertahankan gender masing-masing tanpa hala tuju. kalau kau menang sesuatu isu tu pun, apa yang kau dapat? tepukan dan pujian daripada pendengar? hehehee, aku cuma bagi sengihan je.

tp : alamak, radio ni dapat kat klang valley je la bai. kalau kat luar kawasan tu boleh dengar online je la.

Lady Windsor Says:
December 14, 2011 at 7:52 AM

Keta aku pun dapat dua channel jer...sinar dan hot...hari2 dua ni je la aku rotate, sampai jemu muntah kedarah...

ralphrazaq Says:
December 14, 2011 at 9:31 AM

hahahaha betul ke percentage tuh??

SM Says:
December 14, 2011 at 9:42 AM

LW : weh, dengar battle of sexes antara abang jem dengan kak engku pun layan jugak. cuma untuk suka-suka je la. tapi untuk orang sensitif macam aku ni kadang-kadang boleh berdarah jugak telinga.

ralph : betul ke tak betul, aku tak pasti. sumber diorang pun bukan 100% boleh dipercayai. sebagai pemilik laman web yang memantau pergerakan pengguna internet, kau boleh keluarkan kenyataan mengikut selera kau berdasarkan tujuan tertentu. kau nak tolong promote pihak lain atau manjatuhkan. terpulang. yang penting aku takkan letak kepercayaan 100%. sekadar berkongsi...

reen afny Says:
December 14, 2011 at 10:02 AM

pukul rata tu apa??

SM Says:
December 14, 2011 at 10:04 AM

la, ada lagi orang yang tak tau. pukul rata tu maksudnya purata. atau lebih mendalam lagi dalam kes ni, kesalahan yang diletakkan secara umum walau pun dilakukan oleh hanya sesetengah individu/pihak sahaja.

reen afny Says:
December 14, 2011 at 10:06 AM

haha tak tahu la.. kena la tanya kan. ooh paham2. terima kasih sifu..

NenetPenne (NP) Says:
December 14, 2011 at 10:07 AM

aku tak seksis tapi aku seksi...hik hik hik.... seksi ke kalau badan sekeping jer???

SM Says:
December 14, 2011 at 10:09 AM

ra : bagus, bagus... kau semakin fokus.

NP : tu pun suatu yang subjektif jugak. macam aku, ramai orang kata aku seksi sebab kurus dan botak. naaahahahaa...!

telor power Says:
December 14, 2011 at 10:36 AM

SM: ceh lembah klang jer...adeh terus lemah rasa. Bro lu ramai gak pengkritik yg tak sehaluan dgn idea lu, eh kehkehkeh......

SM Says:
December 14, 2011 at 10:41 AM

tp : biasa la bai, gua berhaluan kiri. setakat nak bagi kata-kata membodek dan pujian tu, baik gua `ptuuii' je. naaahahahaa...!

reen afny Says:
December 14, 2011 at 10:58 AM

telor... haha nama pun kritik, kena la pandangan laen2 kan. baru boleh kritik memanjang. haha

SM.. haha biasa la time ni tak ingat glemer, tu yang focus tu. haha

telor power Says:
December 14, 2011 at 11:01 AM

SM: kehkehkeh lu memang ganas

Reen: ya wa sokong...

ralphrazaq Says:
December 14, 2011 at 11:26 AM

yessss...setuju..kadang-kadang percentage 2 boleh berubah-ubah kan? lagipun member fb yg online byk pompuan je..aku x layan bernama, layan sinar je..suka kak engku buli salih kahkahkah sape suro kawen 4..mg jadi bahan la kan hahahaa

SM Says:
December 14, 2011 at 12:43 PM

ra : jadi, kau pilih untuk fokus atau glamour?

tp : macam biasa, gua ganas kat dunia je. kat sana gua tak berani bai!

ralph : (SATU) statistik dikeluarkan oleh manusia, jadi dengan mudah je boleh dimanipulasikan. telus tak telus tu belakang kira. yang penting kena tengok apa tujuan statistik tu diwujudkan. nak berlumba menjadi nombor satu? ya, mungkin. (DUA) aku pun kadang-kadang layan sinar, ikut mood. dan aku paling respek kat kak engku sebab dia pernah kena kaw-kaw dengan krill & abang jem secara endurance. kak engku, lu memang `wanita seterika'!

ralphrazaq Says:
December 14, 2011 at 1:36 PM

die nk buktikan yg lelaki pun suka main fb hahaha..2 la tuh..kak engku mg power beb...hehehe

reen afny Says:
December 14, 2011 at 1:56 PM

DUA2 LA... BARU COMPLETE. HEHE

Lady Windsor Says:
December 14, 2011 at 5:50 PM

Sapa ke namanya yang layan Sinar tadi...ralpphh...apa ke halnya susah bebeno nick ko..give me 5 sebab ko layan channel yang sama dengan aku...let's follow...sekali sekala sengeh aku dengar KE KOkan SY tu..besar nafsu!

SM Says:
December 15, 2011 at 8:01 AM

ralph : itu pun mungkin juga. tapi tak membawa apa-apa makna pada aku. kalau lelaki (atau perempuan) suka main fuckbook, so what? tak paham aku...

ra : apasal tiba-tiba pakai capital letter ni? ni mesti kes keyboard rosak.

LW : weh, NP takde. kau cari geng ha...

reen afny Says:
December 15, 2011 at 8:19 AM

hahaha kalau pakai caps lock je cakap keyboard rosak =.=
tengah buat kerja semalam la. hehe

Lady Windsor Says:
December 15, 2011 at 8:57 AM

cari geng? ko cakap apa ni eh? geng aku dah berlambak kat rumah..Mafia V!

ralphrazaq Says:
December 15, 2011 at 9:16 AM

LW - yeahhhh i give you ten...hahaha sinar la syok..layan rock kapak

SM Says:
December 15, 2011 at 10:07 AM

ra : nampak sangat tak fokus kat papan kekunci tu.

LW : macam gangster estet pulak kau ni bila NP takde. naaahahahaa!

ralph : rock @ sinar kadang-kadang banyak mendayu-dayu buatkan aku bertanya pada dinding: what the...?

ralphrazaq Says:
December 15, 2011 at 10:17 AM

alah SM....dgr yg tang 3 serangkai 2 je..pas2 tukar Hitz.fm plak hohoho

SM Says:
December 15, 2011 at 10:37 AM

ralph : dengar boleh, jangan kau terpengaruh sudah...

Lady Windsor Says:
December 15, 2011 at 11:08 AM

SM: gangster estet? Nape aku terbau roti banjir beraroma jeles ya...ahahaha gangster estet cap mamat Khalid kira ok la beb..meh join gengster estet...
Raplh Lauren...gimme 5...hakhakhak!

Apa2 pun...kita ada 999 tahun buddy...ingat tu!

Word verification: press ..motip?

SM Says:
December 15, 2011 at 11:11 AM

LW : gila dahsyat! kau selalu dapat word pelik-pelik. apakah?

reen afny Says:
December 15, 2011 at 12:50 PM

haha aku fokus kat blog terlintasdalamfikiran la... hehe

SM Says:
December 15, 2011 at 5:31 PM

ra : banyak la kau!

reen afny Says:
December 15, 2011 at 5:36 PM

hahaha malu lew tewww~ betul la... harini da berapa kali aku jenguk blog kau ni tau. bangga la sikit! haha

SM Says:
December 15, 2011 at 5:47 PM

macam siot je...