Gua Nak Berambus

| Thursday, December 22, 2011 | |
Stan : Wei Botak, awalnya lu kemas. Takkan dah nak berambus kot.
Aku : Gua ada urusan duniawi yang lagi penting.
Stan : Jadah apa yang penting sangat tu?
Aku : Gua nak beli nasi kukus. Kebulur gila babi, dari pagi tak makan. Nak mintak lu suapkan tapak kaki, bukan nak bagi pun.
Stan : Podaah...!


Sekian entri lepas batuk di tangga...

36 comments:

Lady Windsor Says:
December 22, 2011 at 5:57 PM

laa..pasai pa x makan dari pagi..kalu tau gitu aku anta nasi kukus yg aku buat hari ni...aku coti weii..tu yang aku masak...

bact. Says:
December 22, 2011 at 7:35 PM

berambus pegi mana neh bro?

SM Says:
December 22, 2011 at 8:22 PM

LW : apasal tak kabor?

bact : gua berambus dari ofis da. cari makan. kebulur macam puasa sunat.

Lady Windsor Says:
December 22, 2011 at 9:17 PM

Ko plak apasal tak tanya aku?

SM Says:
December 22, 2011 at 10:30 PM

pergh...! kalau macam tu terpaksa la aku selidik kau pergi kerja ke tak tiap-tiap hari. lepas tu siasat apa yang kau masak. abis tu, projek ratus juta aku terbengkalai la.

Lady Windsor Says:
December 22, 2011 at 10:58 PM

Apa barang....ada aku kesah? Dah namanya buddy...hakhakhak!

SM Says:
December 22, 2011 at 11:05 PM

ceh. esok aku nak makan... penampar.

Lady Windsor Says:
December 22, 2011 at 11:29 PM

Mai sini, jari aku yg lebar ni pun dah lama tak melempang...

telor power Says:
December 23, 2011 at 2:44 AM

ceh ....carik makanan wa ingat nak berambus pi bercuti.

Lady Windsor Says:
December 23, 2011 at 3:06 AM

TP, tu la dianya lu punya bro tu...tajuk tak boleh join langsung dgn entry..hahaha!

telor power Says:
December 23, 2011 at 8:40 AM

Lady W: kehkehkeh...takpe kena ker xkena ker. dia tahu kita tetap baca entri dia tu...

NenetPenne (NP) Says:
December 23, 2011 at 2:33 PM

@SM
nasi kukus je???

reen afny Says:
December 23, 2011 at 3:28 PM

haha ingat nak beram dari blog... cehhh

Pok Amai-Amai Says:
December 23, 2011 at 3:38 PM

Err...bizi ka?

SM Says:
December 25, 2011 at 12:42 AM

LW : pergh, jari lebah? belum sampai ke muka dah berbirat!

tp : berambus dari ofis. tekanan siak tengok monitor lama-lama!

ra : (seperti di atas) hahahaaa!

MF : ya.

Lady Windsor Says:
December 25, 2011 at 4:57 AM

Tau tak pe! Aura jari lebah tu, jangan memain...

SM Says:
December 25, 2011 at 9:20 AM

mujur tuhan tak lahirkan aku sebagai adik kau. kalau tak, masak aku!

Lady Windsor Says:
December 25, 2011 at 11:53 AM

Kalau ko adik aku, aku takkan ada kat sini sentiasa...

NenetPenne (NP) Says:
December 25, 2011 at 6:29 PM

@SM
kau langkau komen aku....

Lady Windsor Says:
December 25, 2011 at 6:36 PM

NP, dia langkau sebab tak mo kita taruk dia cukup2 tu...mana ke dianya...

SM Says:
December 25, 2011 at 6:46 PM

NP & LW : ceh, boleh perasan pulak aku mengelat. abis tu, kalau kau perasan macamana aku nak mengelak. ala, korang ergi la beli sendiri kat sebelah masjid yang aku bitau tu.

Lady Windsor Says:
December 25, 2011 at 7:36 PM

Ceittt lagi nak jawab mulut org dewasa!

NenetPenne (NP) Says:
December 25, 2011 at 9:10 PM

@SM
komen aku kau kena reply
kalau tak aku merajuk...eh..ha haha

@LW
apsal laa member kita tu haji bakhil pulak yer..

Lady Windsor Says:
December 25, 2011 at 9:40 PM

NP: mai kita pakat one day nanti kita taruk dia cukup2..haha

NenetPenne (NP) Says:
December 25, 2011 at 9:51 PM
This comment has been removed by the author.
NenetPenne (NP) Says:
December 25, 2011 at 9:52 PM

@LW
u cakap mcm tu, lagilah dia takut nak dating dgn kita...hiksss

SM Says:
December 26, 2011 at 11:48 AM

LW : aku rasa aku la yang paling dewasa. sebab asyik nak kena palau je.

NP : eleh, kau belum kira aku punya merajuk lagi tu. kalau pokai aku kena palau, memang aku merajuk cukup-cukup.

(menggigil)

NenetPenne (NP) Says:
December 26, 2011 at 8:54 PM

@SM
kau merajuk, aku tinggalkan kau kat situ jer....

palau? apa words tu?

Lady Windsor Says:
December 26, 2011 at 10:42 PM

NP, kalau dia marah, dia kena jual!

SM Says:
December 26, 2011 at 11:14 PM

NP : pergh, sampai hati siot! ok, aku tugaskan kau cari makna perkataan tu.

LW : dengan kau? tak jadi marah, orkid pendamai. haha, power tak aku bodek?

telor power Says:
December 26, 2011 at 11:34 PM

palau. bahasa iban ker bro. kalo iban cakap palau makna mabuk kehkehkehk tapi tak sesuai ngan ayat "kalau pokai tu..."

Lady Windsor Says:
December 27, 2011 at 4:09 AM

pendamai ker aku ni..ko tak tahu macam mana kalau angin amuk aku datang..tunggu je la..

SM Says:
December 27, 2011 at 1:59 PM

tp : `palau' tu cuma orang jenis kelabu mata je yang amalkan. contoynya individu berkepentingan dalam sesuatu projek yang pau (palau) duit kontraktor. sekadar contoh ayat : geng-geng kaki palau yang terdiri daripada beberapa menteri kabinet dan seorang menteri besar telah berjaya menutup kekayaan luar biasa mereka hasil kegiatan `memalau' syarikat pengeluar dari luar negara berkaitan perjanjian jual beli kapal angkasa yang telah dimeterai awal tahun lalu.

LW : amok? ada sorang manusia je dalam dunia ni yang tak heran!

NenetPenne (NP) Says:
December 27, 2011 at 2:43 PM

palau ni jargon ker?

@LW
nak jual SM ni pakai timbang kati ker?

Lady Windsor Says:
December 27, 2011 at 5:02 PM

SM: ahh tak de! tak de..manusia tu kalu tengok aku mengamok, pun akan terheran-heran juga...

NP: jual pakai tan, macam jual besi buruk..hikhikhik!

SM Says:
December 28, 2011 at 10:40 AM

ni apa kes, tiba-tiba aku nak kena jual ni?