Gembala dan Lembunya

| Friday, December 16, 2011 | |
"Parti ibarat kandang, pemimpin ibarat gembala, kita ibarat lembunya..." 
- cilok dari majalah M1.


Betul tu, kau memang lembu yang dicucuk hidungnya kalau kau cuma menurut dan mengangguk apa sahaja yang pemimpin katakan tak kira betul atau salahnya, tanpa sekali pun kau persoalkan.


Sekian entri kontot membangkang.

16 comments:

telor power Says:
December 16, 2011 at 10:02 PM

wa sokong...memang ada betulnya apa yg lu sampaikan.

Lady Windsor Says:
December 17, 2011 at 12:57 AM

Kadang2 kita perlu mengamuk untuk memperbetulkan keadaan...

SM Says:
December 17, 2011 at 1:23 AM

tp : gua tak suka jadi lembu. sebab lembu jenis makhluk yang tak kisah kalau kaki terselet taik sendiri.

LW : hati-hati beb kalau mengamuk tu. sebab nak mengamuk dengan orang yang lebih tinggi dari kita ni ada caranya.

Lady Windsor Says:
December 17, 2011 at 11:01 AM

Yelah..maksud aku mengamuk dengan ilmu...bukan membuta tuli...baru sajak!

SM Says:
December 17, 2011 at 11:43 AM

hah, sajak! lama tak guna perkataan tu. nenek aku suka guna.

Lady Windsor Says:
December 17, 2011 at 12:18 PM

Aku suka guna perkataan sajak tu...rasa cam sempoi jer...

SM Says:
December 17, 2011 at 12:21 PM

tak sajak langsung. ohye, baru aku perasan yang rupanya kita ni dah semakin tua. jadi perkataan ni tak lagi budak-budak kita gunakan.

Tuhan Says:
December 17, 2011 at 12:52 PM

Muahahaha..SIAPA MEREKA YANG NAK LAWAN CAKAP TUHAN?

HAH!

CEPAT TUNJUKKAN AKU.

SUPAYA AKU GANTUNG MEREKA DENGAN RAMBUT MEREKA

MUAHAHAHA

Lady Windsor Says:
December 17, 2011 at 1:32 PM

SM, kagum aku blog ko ni tuhan pun masuk baca...

SM Says:
December 17, 2011 at 2:21 PM

T: bukak pintu rumah (dan mata kepala), tak sampai 10 langkah kau akan nampak mereka di merata-rata. algojo yang kau ada tak mungkin mampu menjalankan tugas mereka, ramai sangat.

LW: seriau weh, komunikasi secara langsung ni!

Lady Windsor Says:
December 17, 2011 at 3:28 PM

Mwahahaha...aku pun seriau..siyes!

blu4sky Says:
December 17, 2011 at 10:45 PM

SM, tumpang laluan...nak cakap ngan LW

LW, apa pasal i takle masuk blog you..tensi gue ini mcm..baca thru google reader je...

SM Says:
December 18, 2011 at 2:57 PM

LW : tuhan berblogging?

blu : takde hal...

Lady Windsor Says:
December 18, 2011 at 4:00 PM

SMA; a ah le...tu ada tuhan masuk blog ke? ke hantu? ntah aku nampak macam ejaan tuhan jer..

Blu: ntah blog i agak scarry marry sket..ada expose mistik berlaku dua tiga hari ini...tak pe..sket lagi ok le tu kot..

SM Says:
December 18, 2011 at 4:38 PM

takut la tu...

Lady Windsor Says:
December 18, 2011 at 5:07 PM

takut? takut apa beb? ..tsk!