What The Fuck 2.1

| Tuesday, October 11, 2011 | |
What the fucking fuck is going on, motherfuckass! Tiba-tiba aku memaki ni bukannya apa, tapi bila berkaitan dengan stesen tv `Ass'tro tu, aku saja je nak bikin panas.

Sejak akhir-akhir ni, orang sibuk perkatakan satu filem yang mendatangkan perdebatan hangat bukan sebab kehebatan atau keburukan filem itu sendiri tapi sebab filem ni dihasilkan oleh sorang budak cina kelahiran Muar, Johor dan nama dia pun semua orang kenal. Jadi, aku pun tak payah taip lagi.

Baru-baru ni dia ada bikin satu filem yang berkolaborasi dengan beberapa pelakon gempak dan senior macam brader Afdlin Shauki dan Adibah Noor (Net, kau mesti suka dia ni kan?). Yang aku tak puas hatinya sekarang ni, apasal `Ass'tro dah nak tayangkan filem ni kat saluran kebanggaan diorang tu, Astro First?

Come on la bai. Tunggu la ada setel sikit ini problem. Baru la lu boleh celah bedah sikit. Lu ni memang suka bikin orang lain panas ke?

Aku tak nak komen lebih-lebih sama ada nak mengutuk (kutuk: terma yang biasa Malaysia sebut tiap kali orang Palestin kena bom dengan Israel) atau menyokong apa-apa yang berkaitan dengan filem ni, sebab aku belum tengok (tonton) lagi filem ni. Lagu hits budak cina ni kat Youtube dulu pun aku tak tengok (tonton) jugak, tak kuasa aku!

Dan, aku ingin mengucapkan terima kasih kat sekutu aku sebab bagi aku copy filem ni daripada dia. Entah dari mana dia dah turun itu filem, aku tak peduli. Yang penting, aku kena tengok (tonton la!) filem Nasi Lemak 2.0 ni barulah aku akan membenarkan diri aku sendiri membuat pertimbangan yang aku kira wajar.

Memang asshole betul la `Ass'tro ni!

28 comments:

Lady Windsor Says:
October 11, 2011 at 11:57 PM

Ko tgk filem tu? Isk...

SM Says:
October 12, 2011 at 12:21 AM

aku rasa aku kena tengok (tonton) tapi bukan bermakna aku menyokong. isk...

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 8:24 AM

aku kalau dah meluat tengok namanya...nak tengok citernya pun aku benci!! eh tapi kena tengok gak le kot, baru sedap sikit nak cincang kan...ahahahah!

gedek! Says:
October 12, 2011 at 9:10 AM

rumah uncle takde astro...

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 9:27 AM

rumah saya pun! cuma ada TM Bang*&% jek...

Fara Says:
October 12, 2011 at 10:06 AM

Hahahaha! Sape yg tgk Nasi Lemak tu mmg bodo le. Cite yg entah apa-apa. Kualiti negatif sifar. Tak yah duduk Msia klu ckp Melayu pun ade pelat Cina. Tp ckp omputih, peh! Ngalah slang US.

Aku takkan ass kan Astro. Aku suka Astro sbb tak nah nyusahkan aku g. Tp stail aku, klu aku tak suka....toksah le gile nak melayan. Konon nak berbakti pd negara pas die da hina sakan dulu2?

P/S - Org Melayu pun bodo...suka sgt nak bersekongkol dgn org yg pnh palit taik die sendiri kat negara.

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 10:43 AM

ok confirm tak akan tengok nasi lemak sampah tu...!

SM Says:
October 12, 2011 at 11:31 AM

LW: aik, ubah fikiran pulak. macamana nak cincang terajang kalau tak tengok (tonton) lagi?

gedek: aku langgan `ass'tro asshole pun sebab nak layan jeremy wade berperang dengan rod dan reel dulu.

MF: itu pendapat kau, aku hormati. kau tak suka, jadi kau menolak. tapi ada sesetengah orang, tak suka tetap jugak menerima kerana ada alasan tersendiri. jadi kau dengan mereka tak boleh duduk dalam satu sampan ke? walau pun punya pendirian yang sama (tapi berbeza pendekatan)?

aku sendiri: aku dah save movie ni, tunggu la kalau free dan teringat, aku tengok (tonton) la. oi `aku', kau pun nak bersekongkol jugak ke? - TIDAK!

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 11:59 AM

ngko tengok dan cerita pada aku, kalu kebusukan, kepu*&%$mak dan kelahanatan ceritanya berjaya menodai fikiran aku, aku akan 'save'..kalu tak aku akan 'ptui' je la..(sorry ambik trade mark ko..jangan nak tuntut royalti pulak!)

Fara Says:
October 12, 2011 at 12:02 PM

LW - Tak pe kak, tak rugi ubah fikiran. Jgn cpt terpedaya dgn pendirian SM tu...wahahahaha (gelak jahat)

SM - Aku komen, mstlah atas pendapat aku. Aku boleh je duduk satu sampan dgn org yg konon tak suka tp nak tgk gak tp tahan jelah diorang dgn mulut aku. Sure sumpah seranah sepanjang cite (klu atas sampan tu ada tv, pastu tayang lak cite nasi lemak tu)

Takut diorang je yg tak ley satu sampan dgn aku.

Hahahahahahahahah!

Sila jgn benarkan aku masuk sampan yg sama klu rs mulut aku nie bikin semak telinga je. Aku sgp tunggu sampan yg dlmnye ade penumpang sekepala dgn aku.

LW - Errr, kak! Jom naik sama-sama. Takut nek sorang2.

SM Says:
October 12, 2011 at 12:13 PM

MF: gegendang telinga aku berlapis dua. takde hal punya. dan anggap je sampan aku tu macam bahtera nabi nuh. sesiapa yang beriman, dipersilakan masuk. sambil berkolek, boleh dengar orang bermulut laser mengomel. hahahaa...!

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 1:07 PM

MF: jom..sampan sudah di air, pendayung sudah di tangan...siap la bahtera nabi buh! mwahahaah (gelang tumbuh tanduk)

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 1:08 PM

*cop nabi nuh! ceiittt typo error aarr..hangen!!!

SM Says:
October 12, 2011 at 1:16 PM

silap, harap maaf...

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 1:23 PM

ohho banyaknya typo error aku...minta maaf tuan blog!

SM Says:
October 12, 2011 at 1:50 PM

hahahaa! sebagai buddy, sebelum buat salah lagi aku dah maafkan. biasa la, aku kan penuh dengan sifat terpuji.

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 2:42 PM

Ok lah buddy, ngko lelaki budiman giteww...!

NenetPenne (NP) Says:
October 12, 2011 at 2:48 PM

ha kan...
orang yang kutuk malaysia tu yang negara kita bangga2kan..
apsal tak banned je mamat cina tu arr???
adibah nor pun belakon gak dalam citer tu... haisshhh

SM Says:
October 12, 2011 at 2:51 PM

LW: merci.

NP: yup, dia pun berlakon. abis tu, kau dah tak minat lagi ke dengan dia?

NenetPenne (NP) Says:
October 12, 2011 at 3:24 PM

@SM
dia berlakon sebab tu punca rezeki dia kan.. apa nak buat..dia berlakon tak semestinya dia suka dgn si namawee tu..

yang orang malaysia ni apsal terima dia balik sini???

SM Says:
October 12, 2011 at 4:07 PM

NP: aku taknak komen pasal pelakon dalam filem tu, mereka ada pendirian sendiri. tu hak mereka. cuma, katakan la budak cina ni dah minta maaf, then apa jaminan yang dia akan berkarya dengan lebih tertib pada masa depan? kes nasi lemak 2.0 ni satu hal, satu hal lain pulak kenapa si asshole (astro) ni nak tayangkan pulak. apa tujuan dia? nak untung atas publisiti negatif ke?

aku sendiri: bila aku nak tengok (tonton) ini filim?

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 5:10 PM

Aku dah puas menyumpah si ulat sampah ni dekat blog hazrey dan mamat Khalid. Gamaknya kalau boleh nampak dosa menyumpah aku, lebih dari berbakul2 arr...

SM Says:
October 12, 2011 at 5:17 PM

sabar beb. kalau melebih-lebih dalam menyumpah kang, kita pun ikut sama busuk macam ulat tu. bila dah penuh bakul tu, boleh la kita melihat dengan pandangan yang lebih rasional pulak.

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 8:07 PM

Baiklahhh!

SM Says:
October 12, 2011 at 8:37 PM

rasionalisasi menghindar tragedi.

Lady Windsor Says:
October 12, 2011 at 8:52 PM

Terbaikkk!

NenetPenne (NP) Says:
October 13, 2011 at 2:44 PM

orang malaysia kan pemaaf kecuali aku
dah teruk2 kena kutuk dgn budak tu, bila budak tu minta maaf terus jadi glamour...
dan kita pun pakat sokong filem dia konon maju ke hadapan...

SM Says:
October 14, 2011 at 10:49 AM

NP: so macamana, kalau ada peluang kau nak tengok (tonton) ke filem tu?