Menjengah ke sempadan sana...

| Sunday, October 16, 2011 | |

Pure Saturday - Pagi

kutau tempat yang kutuju
semua cerita bersatu
berganti nyanyian pagi
sejukan hati bekukan waktu

semua yang kucari
berganti nyanyian pagi
tangisan dan tawanya
sejukan hati bekukan waktu

disini ku berdiri
disini kuhadapi
tak ingin semua berlalu
pancaran tak berujung

rangkaikan cerita
hangatkan hariku
ceriakan malamku
bersamamu kan selalu utuh

jalinan kisah pelangi
(pasti kan terulang)
tertutur bersama
makna yang tak pernah nyata
indah tercipta

pergi menjaring bintang
samarkan suara
lelap dalam mimpi indah
dan aku mengerti

kumengerti, terbayang ku disini
(dan aku berharap)
kuberharap, ku harus mengerti
(aku mengerti)
kumengerti, terbayang ku disini
(aku berharap)
kuberharap, ku harus mengerti

rangkaikan cerita
hangatkan hariku
ceriakan malamku
bersamamu kan selalu utuh





Frau - Mesin Penenun Hujan

Merakit mesin penenun hujan
Hingga terjalin, terbentuk awan
Semua tentang kebalikan
Terlukis, tertulis, tergaris di wajahmu

Keputusan yang tak terputuskan
Ketika engkau telah tunjukkan
Semua tentang kebalikan
Kebalikan di antara kita

Kau sakiti aku, kau gerami aku,
Kau sakiti, gerami, kau benci aku
Tetapi esok nanti kau akan tersadar
Kau temukan seorang lain yang lebih baik
Dan aku kan hilang, ku kan jadi hujan
Tapi takkan lama, ku kan jadi awan

Merakit mesin penenun hujan
Ketika engkau telah tunjukkan
Semua tentang kebalikan
Kebalikan di antara kita

2 comments:

Lady Windsor Says:
October 16, 2011 at 1:34 PM

Ok..aku dah dengar dua lagu tu...video clip cantik...lagu nombor dua tu best pada telinga aku...

SM Says:
October 17, 2011 at 7:22 AM

lagu pertama aku pilih sebab aku dengar pagi ahad, saja nak sesuaikan dengan mood.

lagu kedua pulak aku tertarik dengan tajuk, lepas tu baru dengar, lepas tu baru cari lirik, lepas tu baru minat, lepas tu baru tepek kat sini, lepas tu kau pulak yang komen...

amacam?