orang gila

| Saturday, August 27, 2011 | |
The world's priciest pooch sold for $1.5 million earlier this year to a wealthy dog-lover in China. Big Splash is a Tibetan mastiff - a rare breed that's one of the globe's most sought-after puppies.

************************

Anjing ni mesti pandai basuh pinggan sampai si gila ni sanggup abiskan duit berjuta-juta dollar. Oi orang gila, kau dah tengok ke orang kampung kau? Mesti ada lagi yang tak cukup makan, rumah yang atapnya bocor dah bertahun tak bertampal, anak-anak nak pergi sekolah tapi tak berbaju dan berkaki ayam... Jalan masuk ke kampung atuk kau dah turap belum? Kalau dah bagus la, harap-harap kau la orang yang bagi sumbangan buat jalan tu...

...sekian luahan amarah aku dalam bentuk yang paling ayu sekali!

13 comments:

Lady Windsor Says:
August 27, 2011 at 11:23 AM

Memanglah tersangat ayunya luahan amukan ko itu..ko patutnya luah dlm btk yg Lebih ayu aarr...siyes...org tu memang gila babas...benci aaa Ada org cenggini..anjing Lebih mulia gayanya berbanding Manusia.

SynicalMind Says:
August 27, 2011 at 10:41 PM

mungkin dia dah contribute something dalam hidup yang buatkan dia ingat dia dah terlepas tanggungjawab sesama manusia. dan bila duit dah melimpah-limpah dia alih perhatian kepada sesuatu dengan cara yang tak sepatutnya.

Lady Windsor Says:
August 27, 2011 at 11:13 PM

kadang2 aku x percaya bila ada cerita macam ni..melampau batas..illogical and nonsense...

SynicalMind Says:
August 27, 2011 at 11:31 PM

kegilaan dalam dunia ni akan berterusan dan selalu muncul dalam bentuk yang kita tak terjangka selagi manusia tu wujud.

Lady Windsor Says:
August 28, 2011 at 12:09 AM

betapa kegilaan itu mengatasi norma kehidupan...

SynicalMind Says:
August 28, 2011 at 12:18 AM

kegilaan yang sudah seringkali menjadi rutin, akhirnya menjadi suatu kebiasaan. normal. bukan gila. malah kau adalah gila kalau kau tak menjadi gila seperti mereka. gila kan?

Lady Windsor Says:
August 28, 2011 at 12:40 AM

hahaha..memang gila kalau kita menongkah arus...

SynicalMind Says:
August 28, 2011 at 12:48 AM

...walau arus tu sendiri yang menderu dengan gila sekali?

Lady Windsor Says:
August 28, 2011 at 12:58 AM

kita perlu menjadi lebih gila dari arus..supaya ada perbezaan antara kegilaan mengikut arus atau kegilaan mendahului arus...

SynicalMind Says:
August 28, 2011 at 1:06 AM

mendahului arus, aku suka tu... untuk tu, kita perlukan huluran tangan dari tuhan, tak mungkin kita mampu menggila sendiri.

Lady Windsor Says:
August 28, 2011 at 1:09 AM

of coz kita perlukan tangan ajaib yg tiada tolok bandingnya itu...memang DIA sentiasa menghulur kebaikan untuk kita, cuma kita saja yg buta untuk mentafsirnya dengan teliti...

SynicalMind Says:
August 28, 2011 at 5:34 AM

...sebab tu kita begitu gilakan mengikut arus, kerana kita lupa tangan yang satu ni.

Lady Windsor Says:
August 28, 2011 at 9:33 AM

untuk orang seperti kita...ingat-ingat lupa..mereka mungkin lupa terus...