hutang tertangguh

| Monday, August 22, 2011 | |
...maaf tuan, malam ini saya akan jelaskan hutang saya pada tuan yang tertangguh itu.
al-Fatihah.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ


Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam.
Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Yang menguasai di Hari Pembalasan.
Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan.
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
(yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.

...daripada ALLAH dia datang (segala sesuatu) kepada ALLAH dia akan kembali..

24 comments:

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 1:52 AM

daripadaNYA kita datang..kepadaNYA kita kembali...dan saat kematian itu tidak akan tercepat atau terlambat sedikitpun kerana ia adalah janji Tuhan kepada kita...semoga roh beliau dicucuri rahmatNYA sentiasa...

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 2:37 AM

kau masih ingat mimpi yang aku kisahkan sebelum ni? seakan berkait...

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 2:39 AM

ingat..segalanya serba kemungkinan kerana DIA boleh saja memberikan bayangan kepada sesiapa yang DIA mahu..maka kita perlu mentafsirnya seteliti mungkin..

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 8:29 AM

...sigh!

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 8:47 AM

aku kira ko sudah boleh mengaitkan setiap kejadian dengan keadaan..ada sesuatu yang nak disampaikan, cernakan dengan teliti, tafsir dengan hati-hati..kelak ko akan mengerti inti patinya...

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 8:48 AM

kadang-kadang kita yang tak ambil pusing...

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 8:58 AM

sudah tiba masanya untuk ko ambil pusing...sebelum ko akan diamuk rasa bersalah kemudian hari..

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 9:00 AM

tapi, aku seorang yang mudah pening kalau ambil pusing sengan semua perkara remeh.

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 11:05 AM

aku tak suruh ko ambil pot dengan perkara remeh..perkara yang lebih berat ada kan...kan?

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 11:18 AM

perkara berat dah sedia bersarang. sebab tu perlu dicairkan dengan sebatian nikotin...

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 11:24 AM

ada je alasan..kalu adik aku macam ni..tau le apa aku nak buat...

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 11:31 AM

hahaa... aku juga punyai pil yang jadi pilihan aku sejak sekian lama...

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 11:48 AM

bermakna ko menyokonglah pil n PIL yang aku ada itu ya..

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 12:12 PM

tidak, sebab aku juga dalam proses menyingkirkan pil yang ini. kau macamana? ada progres?

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 12:24 PM

ada progres juga aku kira pil comel itu..walopun ia sudah menampakkan ciri2 imunisasi yang mana aku terpaksa beralih kepada pil yang tidak comel...yang cuba aku hindari...

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 12:44 PM

ah, sudah... berat ni kalau pil comel itu pun kau dah imune jugak.

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 12:58 PM

tu la pasal..aku kena cepat cari pil baru..untuk elak pil yang lama itu...any idea?

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 1:13 PM

kalau kau ada 500 jenis pil silih berganti pun tetap akan berikan result yang sama. kau tak perlu cari pil-pil tu di mana. sebab pil tu memang dah sedia ada pada kau. yang paling mujarab.

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 1:29 PM

aku tak mahu berbalik kepada pil lama...sigh!!

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 1:44 PM

pil tu bukan datang dalam betuk fizikal!

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 2:40 PM

pil aku bercampur baur..fizikal dan bukan fizikal...yang dalam bentuk fizikal ni payah nak reject..

SynicalMind Says:
August 23, 2011 at 3:00 PM

kau tak cuba! tengok macam aku ni (muka bangga, lubang hidung kembang 2 inci), daripada minimum 10 batang dah jadi purata 3 batang kalau bukan puasa. bangga aku...

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 4:27 PM

subjeck matter kita lain la ko..anyway aku bangga bagi pihak ko..well done beb! bukan senang nak reduce dari 10 jadi 3..kerja keras tu...

Lady Windsor Says:
August 23, 2011 at 4:49 PM

baikklahhh!