GCB

| Friday, August 12, 2011 | |

haah, elok sangat la tu... aku dipaksa membeli makanan berharga rm45 daripada korang, untuk sesuatu yang buukanmya keperluan kepada perut aku.

umpannya cuma 20 ketul cincangan ayam bersama-sama bahan `rahsia' bersalut tempura dan sedikit sos yang aku pun boleh dapat percuma sebotol dengan membeli milo pek 2kg kat pasaraya. maaf la kawan, aku bukan orang yang kau boleh gula-gulakan dengan offer yang sebegini rupa. dalam bulan ramadhan pulak tu.

takpe la, esok aku beli nugget ayamas kat supermarket area rumah aku ni je. yang tu pun sedap jugak, boleh goreng bila-bila masa aku suka.

ok la beb, nanti ada apa-apa promotion lagi jangan lupa sumbatkan flyers kat dalam post box yang aku sangkut kat pagar depan tu. ala, macam biasa la... hahahaaa....!

36 comments:

shizuka Says:
August 13, 2011 at 12:50 AM

strategi bisnes katanya..;)

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 1:03 AM

ko beli ke? tu semua fake..jangan tertipu beb!

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 1:10 AM

shizuka: ada ramai gak yang terkena, tanpa sedar.
LW: aku setakat jamu mata je. best jugak! mata pun perlukan santapan yang memberahikan macam ni.

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 1:18 AM

a ah ye lah tu..benda yang menipus ni selalu memberahikan..dengan 45 hengget tu banyak benda lain boleh beli..

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 1:21 AM

aku boleh 5 kali pergi 'palam'.

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 1:26 AM

dengan 45 tu, aku boleh pergi 8 x palam...sekali visit, 5 hengget..tak pon ko bleh makan 60 ketul naget kalau buat sendiri...

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 1:28 AM

pergh! memang heaven! tapi kenapa ada jugak yang sanggup ditipu? mungkin mereka membeli jenama, bukan untuk rasa dan kenyang.

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 1:34 AM

beli jenama satu hal..mereka belum lihat the real scenario behind the seen during the making of the nugget..cheewahh macam aku tahu..hik!

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 1:41 AM

kalau emergency aku boleh terima, tapi ada jugak yang addict dengan makanan laju ni. kita rasa untung dapat benda free, tapi mereka lagi happy sales naik bulan ramadhan banding hari biasa. ironik bukan?

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 1:44 AM

ingat satu je..kononnya kita rasa kita dah untung sangat dengan segala bagai offer pengusaha makanan laju...walhalnya mereka lagiii untung dengan kelajuan kita membeli barang mereka...im not the one..aku prefer buat sendiri kat dapur aku.

NenekPenne Says:
August 13, 2011 at 1:47 AM

umpama mcm beli barang kat giant dapat periuk satu set..
berlumba2 lah beli barang untuk kumpul stem
walhal kalau beli terus set periuk tu harganya lagi murah daripada kumpul stem tu...
its marketing strategi lorrr

lagi satu, tukar empat tayar kereta dapat voucher free kepsi
kalau dah memang nak tukar tayar, no hal laa kan
tapi kalau tukar tayar semata2 nak dapatkan voucher tu memang cerdiikkkkkkkk laa sangat2.... ha ha ha...

RM45 boleh beli beberapa helai panties Elle...opsss...

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 1:49 AM

aku pernah belajar marketing dulu (tapi fail) memang itu hakikat promotion. guna persepsi dan keyakinan customer untuk menang.

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 2:00 AM

Net, ye laa kan...semua nak murah, pembelian dengan pembelian...walhal rege lagi up..back to GCB ko ni SM, harga 45 yang kita bayar itu sudah merangkumi cost iklan, cost kertas dan cost cetakan mereka...jadinya kita bukan setakat bayar ayam pentipus tu saja tapi we pay for the whole cost...owhhh no!

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 2:06 AM

kita ingat kita cerdik sebab dapat jimat, tapi mereka lagi cerdik sebab dapat sedut duit tanpa kita sedar. rm45 tu boleh beli jaket import kat bundle!

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 2:19 AM

dengan RM45 tu..jaket import tak import...selamat le juga duit dapur seminggu..termasuk menu ayam.

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 2:21 PM

LW: tu la, nilai duit (dan nyawa) memang berbeza. Pada kita RM1 mungkin tak berapa besar, tapi pada segelintir yang lain nilai tu sangat besar.

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ Says:
August 13, 2011 at 2:36 PM

RM45 adalah perbelanjaan gua kt bazar ramadhan untuk 4hari stengah...

4x berbuka punya juadah sama dgn 20ketul naget je??

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 2:42 PM

KAMEN: iye la, untuk orang yang mementingkan rasa dan jenama, berbanding kualiti dan kuantiti. macam lahanat punya perangai! (bukan gua jeles)

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 5:47 PM

kamen..whatever la kan...maksud aku dgn RM45 tu..kalu beli barang untuk buat naget, ko leh dapat 60 ketul saiz cenonet...janji naget tu bukan fake.

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 6:47 PM

LW: ye betul. walau pun nugget tu free je dalam promotion, tapi tak berbaloi berbelanja sampai RM45.

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 7:01 PM

kalu cek balik berapa peratus sangatlah isi ayam yang sebenar2 isi dalam seketul naget. musti sedey kalu ko tau peratusan isi ayamnya sebab ntah apa-apa lagi disumbatnya seperti usus, kulit, lemak bla! bla! nla!..aku tau sangat deme ni...

SynicalMind Says:
August 13, 2011 at 7:06 PM

biasa buat lah tu. mujur aku bukan addict makanan laju...

Lady Windsor Says:
August 13, 2011 at 7:29 PM

aku x addict tapi sekali sekala layak gak..buat sendiri lagi puas hati..ko nak shape apa..semua boleh..

NenekPenne Says:
August 14, 2011 at 1:18 AM

tapi nugget cap marina adalah nugget ayam sebenar tidak dicampur dgn usus dan lemak dan sebagainya..

satu pack nugget cost about RM12.00
kalau RM45? wahhh boleh beli berpack2 dan boleh buat party nugget sampai lebam.... kannnn

SynicalMind Says:
August 14, 2011 at 1:22 AM

dengan beberapa kes sekarang ni, aku jadi sangsi dengan produk yang sebegini terutama pasal kebersihan atau halalnya. sebab sebelum ni aku banyak kali beli kek lapis sarawak, tup-tup keluar isu diorang guna mentega yang ada dna babi. celaka betul! ikut macam LW, buat sendiri je.

NenekPenne Says:
August 14, 2011 at 1:24 AM

same goes to kek Secret Recipe... kopi starbuck

tak ada dna babi gamaknya tak sedap kot... oooh cemana nak samak tekak ni?

kalau u buat sendiri kek2 tu sila antar kat jiran mcm i ni yer...

SynicalMind Says:
August 14, 2011 at 1:26 AM

mujur rumah jauh, jimat aku! tapi sekarang ni kita sangat2 depend dengan produk dari kilang. mustahil nak buat semua sendiri. kalau si LW tu aku tak tau la. hahaha...

Lady Windsor Says:
August 14, 2011 at 1:46 AM

maaf cakap, aku buat kek lapis sendiri..sebabnya nak gi kuching sana atas sebab nak beli kek lapis...mampus lah aku nak bayar tiket ketebang kan...aku tak mau beli yang ada jual kat sini yang rege RM10 3 batang sebab hari ni beli sok dah berkulat..cehhh pentipus tu...might as well aku rela lebam biji mata bakar sendiri...tup2 butter tu pula ada DNA...seb baik aku stop last year guna butter vavi tu sebab seketul RM10++ kat JJ tepi rumah aku..so aku guna butter SCS cap bintang tiga (ala-ala butter komunis) yg regenya jauh lebih murah dan kualiti boleh tahan meletup..lepas tu 'resipi rahsia' tu pulak ada guna DNA muncung pendek tu kan..kita diasak dari pelbagai sudut oleh para propaganda di luar sana...ngeri seh...baik buat sendiri...eh korang nak makan kek halal ke..mai buka pose rumah aku..

SynicalMind Says:
August 14, 2011 at 1:54 AM

buat aku kecur...
"diasak dari pelbagai sudut"... ye betul, ditambah pulak sikap kurang peka dan malas ambik tau orang kita berkenaan halal haram ni. apa yang mereka tau, makan babi tu haram, itu je. tapi lebih daripada itu tak ambik port. entah dari mana sumber makan minum kita kat luar rumah, kita tak pasti.

Lady Windsor Says:
August 14, 2011 at 1:59 AM

bak kata nenet tu, cemane nak sama tekak yang dah tertelan DNA vavi tu..itu part makanan, tak ambil kira lagi bab kasut yang ada guna kulitnya vavi tu...ok kuar topik jap, pengalaman aku beli kasut guna kulit vavi tu..aku maki penjual kasut yang sebijik doq macam vavi tu juga..dan spesies mata sepet...dia boleh x bitau aku kasut tu guna alas kulit menatang tu...aku da bayar..bila balik rumah simpan seminggu..bila nak pakai baru aku nampak ada sticker kat dalam kasut tu tuli 'pig skin line'..cehhh memang celaka itu pompuan...bila aku tpon nak tukar, dia kata x boleh...hangen la aku...nama kedai/butik tu adalah 'sometimes' butik di bangsar. See...bukan setakat makanan, pakaian....apa lagi kita ditipu oleh mereka tu..

SynicalMind Says:
August 14, 2011 at 2:04 AM

isu halal haram ni bukan setakat makan pakai je, tapi dah menjejaskan sedikit banyak keperluan hidup kita (keluar topik sikit). ada sesetengah orang kita tu, sensitif sangat dengan babi. tapi benda haram yang lain dia langgar jugak.

Lady Windsor Says:
August 14, 2011 at 2:12 AM

ala ramai yg macam tu...vavi jer haram...air setan depa dok teguk tu x plaka haram...(omg..syahdu jap..aku dengar lagu raya Fazidah joned kat radio...perghh...ampun eh..sangatlah kuar topiknya..jap aku nak menikmati lagu ini..adele pun kalah time ni..hahah)

SynicalMind Says:
August 14, 2011 at 2:18 AM

dimaafkan. kemaafan sesama insan juga bisa saja dipohon bila-bila masa.

Lady Windsor Says:
August 14, 2011 at 2:23 AM

hihi...tq.

SynicalMind Says:
August 14, 2011 at 2:31 AM

as long as u love her voice as i am...

Lady Windsor Says:
August 14, 2011 at 2:48 AM

owh yeahhh..lets enjoy her voice..