protes senyap

| Friday, July 15, 2011 | |
petang tu.
23 april 2011.
tengah malam ni road tax dengan insurans moto nak expired dah.
ah, pergi mati ar aku nak renew.
untuk menunjukkan rasa protes terhadap beberapa dasar pemerintah yang aku tak berapa nak berkenan, jadi aku berjanji takkan renew seberapa lama yang aku tahan.
kalau sampai pencen pun tak pe.

petang semalam.
pergh, lega sial.
dah renew.
kalau aku tak bayar kang, macamana pemerintah sedia ada nak dapat duit buat tampal jalan yang pecah barai tiap kalau musim hujan.

maafkan aku sebab aku terpaksa mengkhianati janji aku sebelum ini.
aku harap takde rakyat malaysia yang berpendirian macam aku.
kesian kat menteri, macamana nak bayar gaji diorang kalau ramai-ramai rakyat malaysia buat protes macam aku.

damn!

0 comments: