kerja?

| Monday, July 25, 2011 | |
hari-hariku akan berlalu dengan begitu perfect sekali kalau...
-aku seorang wanita berumur 30-an
-seorang penjawat awam
-bekerja mengikur waktu pejabat
-berpendapatan lebih rm3000 sebulan
-pergi tapau makanan bila tengok jam pukul 12:25 tgh
-hari ni hari jumaat
-pagi tadi baru gaji!
....macam gampang!

6 comments:

Mommy Fara Says:
July 25, 2011 at 2:15 PM

...merujuk pd sape tu?

=D

SynicalMind Says:
July 25, 2011 at 2:22 PM

tidak merujuk kepada individu yang khusus, tapi lebih kepada rasa ketidakpusan hati sepanjang pengamatan lebih 10 tahun berurusan (dan terlibat secara langsung) dengan mereka ni. tapi, tetap tabik maut kepada segelintir yang betul-betul berkomitmen tinggi. korang memang legend dihatiku...!

Cik Ina Do do Cheng Says:
July 25, 2011 at 10:57 PM

sinis sangat entry ko tu. walaupun kerja swasta cik ina pun baru dapat gaji.

SALAM KENAL

SynicalMind Says:
July 26, 2011 at 11:54 AM

hahaha...
sinis dan jugak sengaja nak provoke.
tapi jangan lupa, aku jugak respek siapa-siapa yang betul-betul komitmen, ni pun berdasarkan pemerhatian dan pengalaman.
tahniah, terutama pada tenaga kerja yang muda-muda ni. suka membantu (tak kira swasta atau awam), mungkin sebab diorang ni masih baru, takde lagi barah `malas' dalam badan tu. maaf.
SALAM JUAGK

Kakzakie Says:
July 26, 2011 at 3:54 PM

Kakak kerja swasta. Walau bukan sebangsa namun punya kebebasan tidak terhingga. Sendiri mahu ingat sebab tidak ada pencen selepas tamat... Ada masalah kena tanggung sendiri sebab boss semua di oversea....

Tak nak komen pejawat awam...Heeee

SynicalMind Says:
July 26, 2011 at 4:17 PM

hahaa...
sendiri mau ingat, kita kerja dan dapat gaji untuk apa.
-beli susu anak?
-bayar instalment kereta?
-setelkan hutang rumah?
-isi masa lapang?
-tambah pendapatan keluarga?
...tapi kalau malas macam mana pun kerja biarlah etika tu ada. kadang-kadang menyirap jugak bila terkena. entri ni bukan apa, saja je nak jentik.